Me dont like fästingar...

Uschans i dag såg jag Trojas första fästing... sååå äckligt.. vid örat..
så då blev det brumbrum upp till mormor & morfar så fick dom ta bort den HAHA
På måndag blir det apoteket för att köpa Frontline.. inga mer fästingar tack! såå äckligt!!

Sen har jag rensat ogräs :) hur duktig är inte jag då ;) jag vill me ha en trädgård, köp mig ett hus Rickard!

Sen har jag och Troja avrit ute på promenad, svettigt och jäkligt men skönt endå..
fast jag ahr ju inte saknat speedway ljudet direkt mycket... inte alls.. låter fan...

Stickan verkar vara borta ur tassen, nu haltade hon ingenting.. lillbönan <3

Ska nog ta en ganska lång promenad ikväll med, när det är lite svalare!
Sen längtar jag tills i veckan när Ricke är ledig och så åker vi tillbaka till Hallsta och går ut massa timmar i skogen, det är riktigt skönt!! Jag kan ju inte gå ut själv i skogen, dels för att det är tråkigt och dels för att jag går vilse på en kvart.....


Ne nu ska jag dricka lite kaffe och såntdära!

Förresten, mamma ska filma när vi tränar så jag lägger upp video här sen!

UPPDATERING:
Nu har vi varit ute och tränat lite, hon är grymt duktig för att vara 9 månader, men vi ska gå en förberedande tävlingslydnadkurs senare i sommar.
Så här ser min planering ut sen:
MH i september
debut lydnadsklass 1 i spetember i timrå

Så får vi se om den planeringen håller eller ej :)
Men hursomhelst ska ska vi debutera i 1:an innan årets slut!

Så svårt att säga med unghundar, dom kan ju komma i sina faser titt som tätt hihi

Men nu ska hon få vila med träning och sånt efter den här utställningen, tills juli/augusti tror jag.. då kan vi gå nån kurs igen..

Kommentarer
Ela säger:

Haha, tänk om du sitter där helt ensam uppe i Norrland och hon får en fästing, då får du hugga nån granne och be dom ta bort den :D

2009-05-17 | 09:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback