Hemma igen.

Har haft det kanoners på Åland!
även om inte vädret varit så där superskönt men glad att det varit uppehåll och lite sol emellanåt!

I lördags när vi åkte så blåste det ju rätt bra, men vi tog sjösjuketabletter så då var det lungt! Ska nog köpa sånna där, riktigt bra att ha!
På söndagen grilalde vi-supergott! Sen klippte vi gräs - 2 gånger! för det var så högt, så var tvungen att kratta ihop allt där i mellan.. hua.. jobbigt när det är en stor gräsmatta, fick blåsa på handen också, men rätt skönt att jobba lite endå ;)
Sen åkte vi till Sålis Batteri också, där Ryssarna hade försvaret mot sverige långt tillbaka i tiden, vi klättrade upp i ett galet högt utsiktstorn, jag som är höjdrädd tyckte väl inte allt för mycket om det men utsikten var hur fin som helst! Så det var värt det!
Sen blev det fotboll på TVn och en hel del yatzy varje kväll ;) blir alltid så på åland!
På måndagen åkte vi till Mariehamn och käkade 100kronors-pizza. riktigt god dock, mot sveriges "turk-pizzor" hihi..
Sen så åkte jag och Troja till stranden och hon blev såååå glad! Hon sprang som en tok fram och tillbaka på stranden, jag vadade i.. kallt som bara den...
Så dök Rickard upp med båten =) Så då hoppade vi i den och åkte ut på sjön lite, så himla mysigt!
Sen när vi lämnat båten i båthuset så åkte vi till stranden igen, då puttade Rickard i mig... :(
Så jag har tagit årets första (iskalla) dopp!

Ja, sen så har vi varit ute hela dagarna också, busat med Troja, sett en igelkott och försökt följa GPS:en till sevärdheter som legat på andra sidan Åland så vi skitit i dom =)

Sen har jag blivit boiten av BÅDE en MYRA och en SPINDEL!!!! fyyy!!

Ska lägga upp lite bilder nu om det vill funka...'



Troja i köket.                                                  Min blåsa



Sålis + en militär i vakthus










Troja ville inte vänta nere, så hon fick följa med och njuta av utsikten =)




Miniatyr av baracker,



Huset. F.d Vita huset blir grönt.







Bus i vågorna!


Troja alldeles blöt =) åka båt är skoj!









Nu orkar jag inte ladda upp fler bilder. varje bild tar ju en evighet...


Godnatt =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback