Lägenhet lydnad och utställning!

I dag fixk vi svar på lägenheten att den är vår om vi bara faxar in våra anställningsbevis och blir "godkänd" :D
VERY NICE!!
Dags att börja utala i:et "iiiiiii" -Lidingöstyle och sippa kaffe med lillfingret pekandes utåt ;) hahaha!

Har även sett att den årliga rasspecialen går av stapeln 14 augusti + att de även anordnad lydnadstävling.
Är jättesugen att ta Lydnadsettan, men då måste jag åka helt själv, för om jag har någon med mig så vill hon ju inte ens gå och kissa, då duger baaaara sällskapet, samma sak i ringen men det bryr jag mig inte så mycket åt.
Ska ha med mig köttbullar att locka runt henne med.
Det är en bestämt liten dam den där Troja ;)

Men jag vill endå tävla lydnadsettan och momenten sitter ju "sådär" men med mina tävlingsnerver och Trojas dagshumör blir det ju endå bajs.. men men.. vi får se.. går ju alltid att stryka sig på plats.
Utställningen ska vi ju på iaf, mest för att det är så kul att se allt kelpie-folk och söta kelpies!
Svensk domare i år!
Troja ska ju starta i Öppenklassen med, stoooor konkkurens! Men den här gången SKA hon vara i form och få en 1:a iaf.. Så nu måste vi börja ligga i, fast Troja är snygg för tillfället men lite mer muskler vore fint!
Har ju höjt foderstaten med 1 dl/mål för hon är ute så ofta, men om vi börjar träna lite hårdare så får den vara kvar på 3 dl/mål endå. Tror det bli kalasbra! Hon måste bli av med sitt lilla "fett" vid bakljuverna. den lilla "magen" som hänger där ;) Snart börjar jag ju jobba så då blir det ju lite mindre röra sig, men annars får jag sänka fodret igen.. ja ja.. det tål att klura på.. Tänker inte stå och skämmas framför någon domare igen iaf....


Nej nu blir det snart käk hos mams, fläsk och potatis! Sen kanske vi ska ta en tur nu när det är uppehåll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback