över 30 kelpies!

I går tog det oss 2 timmar att ta oss ut till Färentuna, längst ut på Ekerö! Vi åkte av fel inne i stan, så klart.
Men väl på plats så var det jättetrevligt! Tipspromenad, gå över presenning, rallylydnad, vallning, Herding, Agility, apportera bollar M.M Superkul tyckte både vi och Troja!

Fick se ett ascoolt ekipage där en kille med sin kelpie visade upp att hunden kunde hämta fåren typ 50M bort bara genom hans olika visslingar i visselpipan. Skitcoolt!  Det var som han hade olika signaler för typ; sakta, snabbare, sväng, ta ut svängen. ja allt. Hur grym som helst! Skulle vilja lära Troja valla ordentligt!

Troja fick testa på att valla fåren i en mindre inhägnad, hon fattade TYP vad hon skulle göra men hon trodde snarare att det gick ut på att JAGA fåren. HAHA. så hon separerade halva lillflocken ! Tokmaja! Men kul var det och hon fick verkligen upp intresset!

Sen impas jag alltid av Troja när vi är på hundträffar såsom typ utställningar och så. Många kelpies är bra skälliga när det är mycket omrking, Troja däremot är så knäpptyst och lugn. Hon imponerar mig alltid ;)

Typ det första hon gjorde när vi kom dit var att rulla sig i lera, så hon var sååå vacker....

Det var över 30 kelpies som kom och sen typ 5-10 andra raser, så det var verkligen kul med så många!
Även många som fotade så vi får hoppas dom läger ut bilderna där man kan finna dom!

Här är mina bilder jag tog:


Släpper Troja till fåren och hon fick intresse direkt!


Britt vallar med Troja




Fullt ös efter en tacka som sprang åt andra hållet



Troja!




Nej inte ens godis kan få Troja att sitta i en skottkärra!


   
Klicka på bilderna för att se större. Lite andra kelpies.


Vackra Troja



Troja coh husse kör agility!




Jag trivs bäst på marken, säger Troja!


På span efter fåren.



Fullt ös runt hindret mot tunneln, snabba lilla Troja :D



Nu orkar jag inte ladda upp fler foton, som vanligt ;)
Tar så himla lång tid här på blogg.se...
Sitter för övrigt och kurerar min hals med Thé med honung.. Trodde jag fick lunginflammation efter i går för inatt gjorde både lungor och hals så ont att jag trodde jag skulle dö.. så efter 3 filmer lyckades jag decka..
usch, perfekt när man ska börja jobba igen imorgon.. :(
Hoppas det går över, men så går det när man är alldeles för lättklädd!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback