BEAVER!

Tyvärr fick jag inte se någon bäver, eller tyvrr.. snarare en liten lättnad ;)
Ville ju inte att någon liten gnagare skulle komma hoppandes mot oss med sylvassa tänder..

Vi började vid stranden och promenerade sedan runt Kottlasjön, jag hade ju sett på en karta vart dom byggt, så det första bäverstället jag såg var där dom gnagit ner fruktträd för en boende, där dom gnagt i träd hade träden märknat så jag tror inte det är deras riktiga ställe, även om det inte gick att ta miste på att dom brukade fälla där..

Sen såg jag en hydda, fast på långt håll, rakt över sjön..

När vi kommit fram dit dom verkligen bodde så blev jag väldigt hänförd, hundratals färska träd som var fälllda, massa hyddor och så en stor fördämning, plus en liten i en bäck =)
Det var så otroligt häftigt!

Ska försöka få med mig rickard när han kommer hem och ta med lite fika och sätta oss och kolla lite, så kanske man får se en :)




Första stället








En hydda på andra sidan sjön






baksidan av en hydda precis vid gångvägen








Nyhugget




Halvklart ;)







Gick inte att ta miste om att det fanns bävrar i området






En pyttefördämning i en liten bäck =)





En väldigt trött Trojsa =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback