med 9 liv?

Är jag en katt med 9 liv?
I går var jag iaf otursföljd, helt otroligt att jag kom ur det levande..

Först åkte vi till Vasaparken där alla djurgårdare möttes upp, satt där och njöt av solen tillsammans med Rickard och Andreas.
Sen kom några idiot-småglin och slängde galna smällare omkring sig.
Vips så såg jag en smällare precis bakom oss i gräset, hann inte reagera mer än att vända bort huvudet förrän det small i mitt öra! Den spängdes prescis mellan mitt och Rickards huvud och vi var vita av krutresten.. idioter..

Vi flyttade plats och satt kvar i vasaparken tills det var dags att gå,  vi bestämde oss för att gå före alla men hann inte mer än börja gå ut på gatan förrän hela tåget av djurgårdare hunnit i fatt oss..

Tåget fortsatte till Karlbergs-tågstation, Andreas tyckte han var rolig när han skvätte öl omrking sig, Riclard tog efter.. dränkt alltså..
Väl på den totalt smockfulla perrongen så kom vi inte med första tåget, dörrarna stängdes men rullade inte.
Då var det nästa idiots tur att skicka ut en sån där reklambit genom fönstret och vem träffar den?? Jo mig, precis under ögat... suck..

Vi kom efter mycket om och men med ett tåg som tog oss till Solna, lite försenade till avspark men den hade ju endå skjutits upp.
På väg mot Råsunda går jag in i en kille, som intagit annat än alkohol gissar jag, för han acka ur ordentligt och Andreas och Ricke fick gå i mellan, för han var minsann DFG(Djurgårdens Fina Grabbar=lagets Hooligans alltså..) astuffa..inte!
Så där höll mitt liv än en gång på att ryka :)

Väl inne på arenan var det som att gå omrking blind, det var rökbomber överallt och vi såg inte ett skvatt när  vi kom, helt galet! en kille brann om foten så vi fick stampa eld!

Mina lungor är fortfarande helt körda, kan inte vara nyttigt med röken, speciellt inte när den blir av platsen!

Men det var en kul kväll, synd att inte resultatet var bättre bara =)



Går inte att sätta in filmer, så ni får kolla här:

http://www.youtube.com/watch?v=hgNWn0PsorM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback