Museum

I går och i dag har vi inte kunnat vara i skolan för att dom håller på och bila upp en pelare med vattenläkage i, så i går var det ju bio, i dag vart det Biologiska museet, riktigt mysigt!
Det var väldigt litet men samtidigt väldigt natur-trogna saker! Kan man tipsa om för Stockholms-turister ;)

Jag har hittat en "formel" där man lätt kan räkna ut sannolikheten för olika arvs-egenskaper.
Enligt den uträkningen kan Halvans hårfärg vara 50/50, alltså antingen mörkbrunt eller mellanblondt(cendre).
Däremot är det bara 25% chans att den blir brunögd!
Så vem är du där inne?
Så kul att ligga och spekulera i om vems näsa den kommer få, om den kommer ha mina eller Rickes ögon, vilken hårfärg, om det är en flicka eller pojke som lever rövare där i.. Ja det ska bli så spännande att få se! Som en blind-dejt ;)
Vissa bebisar ligger visst stilla där inne mest hela tiden, men för varje dag röjer den här plutten runt ännu mer, nu är den "vaken" hela dagarna också.. när sover den?? Kommer den alltid vara så här vild??
Nog om bebisprat ;)

Jag
är värsta snurrfian ever, det vet nog de flesta och jag gör listor så fort det är mer än 3 "måste"-saker som ska göras på 1 vecka.
Just nu är mina listor megalånga, och till Rickes otur så har jag börjat göra listor åt hoom också ;)
Måste nog fota mitt datorbord och visa er... det är post-it lappar överallt ;) sen en lång fin lista som hänger med mig hela dagarna som får renskrivas titt som tätt...
Aja, jag får saker och ting gjorda! ;)

Nu ska jag väcka Ricke, han somnade när vi bara skulle vila, typiskt karlar! Jag ligger mest och halvsover och filosoferar, så nu får han med vakna så kan vi gå ut i det faktiskt fina höstvädret!


Kommentarer
Hanna säger:

vad jag minns från naturkunskap lektionerna i högstadiet så lärde vi oss att om t.ex en förälder har bruna öhen å den andra blåa så är de blåa ögonen mera "dominanta" än det bruna så då är det 50/50 men har båda föräldrarna blåa ögon får troligtvis bebisen det oxå. Tror det är blå iaf då de flesta har blå färg xD Hoppas det inte blir en överaktiv liten fotbollsspelare xD Nej, det skulle vara helt okej det med! ^^

Ps. det är helt okej att du använde bilden på troja! :D

2011-09-09 | 18:28:20
Bloggadress: http://hanna001.blogg.se/
Hanna säger:

Oj då xD menade bruna ögon* xD

2011-09-09 | 18:28:44
Bloggadress: http://hanna001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback