What a wired night..

I natt vaknade jag(som vanligt nu för tiden) runt 03.30, låg vaken och filosoferade på allt möjligt. Märkte runt 04-tiden att Ricke drömde mardrömmar.. han pratade oroligt och "sprang" med benen. Stackarn.
Efter ett tag vaknade han och då hade jag ju sällskap i min vakna natt :D
Men när mina nätter blir så knasiga blir ju oftast resten av dagen det med..

Vi somnade hursomhelst om och jag vaknade av att min klocka rungde kl 07. Gick upp och kollade om SL.se funkade och det gjorde det så nu kunde jag knappa in och kolla busstiderna till Ryttarstadions hunddagis där jag skulle möta mina elever kl 09.00.
Insåg att mitt tåg skulle gå 07.37 och det blev bråttom ut med Troja!
Sprang upp för trappen och nästan bokstavligen kastade in Troja för att stressa ner till tåget!
Väl i Ropsten hade jag 7 min på min att korsa halva hjorthagen för att ta mig till busshållsplatsen.. stress, stress...
Kom precis lagom till bussen och kunde äntligen andas ut..
Fannysom är ny och ska vara vikarie för mig skulle ringa när hennes buss var inne så skulle jag möta henne uppe vid bussen. Hennes buss skulle vara inne 08.57.
Jag hoppade av bussen vid Ryttarstadion och kollade på klockan; 08.01 ! Vart var min hjärna egentligen?? en hel timma fick jag vänta...
Så osmart man känner sig i sånna lägen, surt värre!

Jag gick iallafall ner till Prisextra som turligt nog öppnar 08.00 och köpte lunch och en frukostbaguett som jag satte mig och käkade, hade i stresen glömt att kasta Metro, som tur var! För då hade jag något att lusläsa!

Well, well, Vissa dagar är helt snurriga helt enkelt.
nu ska jag kolla Idol och hoppas att jag får sova hela natten så morgondagen inte blir lika dan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback