Bland hundar och barn

I dag har dagen gått otroligt snabbt! Zebbe kom tillbaka! Troja hade visst saknat honom något enormt och som vanligt rejsar dom lite väl så man tror benen ska gå av.. Hursomhelst så fick dom rejsa av sig lite energi direkt på morgonen och sen tog vi en skön promenad, gick lite längre än tänkt, men får ju passa på medan Ricke är hemma så man slipper dra med sin barnvagnen! Båda hundarna var på hugget som vanligt när dom varit utan varandra och trissade upp varandra, men efter lite om och men så fick jag ordning på dom sen gick dom som ljus bredvid mig(åja, nästan!) Hade bara vänsterhanden att hålla hundarna i då min högerhand är bättre men fortfarande gör ont om jag belastar den, men det gick bra och lever gör vi! hemma igen skulle barn matas och busas med, han var nyvaken så rätt glad så passade på att lägga honom i babygymmet och det är så kul för för varje gång så blir han duktigare och nu spanade han runt riktigt ordentligt på alla saker! fick in ett par bra foton men det var efter jag tömt kameran så orkade inte lägga in dom igen här på burken.. På EM åkte ljusgirlangen bort och ved bars in och hundar rastades, sen tyckte troja att hon kunde bli så glad när Rose kom för att hämta Zebben så hon kissade ner mattas-igen! När ska hon sluta kissa på sig så fort hon blir glad?? När han har bebis så har man inte orken att städa kiss hela tiden.. knäpphund.. Så har stått ute i snön och försökt tvätta den där(vad gör man inte när tvättmaskinen är för liten..) En bra sak är ju att katterna skött sig i ett par dagar nu sen jag blev arg på dom, verkar bra att hota dom med avlivning och uteliv för då sköter dom sig(lite halvt) i ett par dagar... fattas "bara" en nappflaske-napp och nappflask-kork efter natten och så en smörkniv på golvet. (Jag måste ställa in ett torkställ i ett skåp eller något...) Nej nu ska jag kolla till killarna som ligger och myser i sacco! Långt inlägg när man för en gång skull sitter vid datorn ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback