Brunakuvert tycker jag inte om..

I dag sov vi väldans länge, ricke somnade ju tidigt i går men jag hittade spel på Tvn som var roliga så jag somnade runt 5 imorse, sen vet jag att Sulan kom och lämnade sin dator här och sen somnade vi åter igen om, sen vaknade vi typ 13-14 nångång.. Ricke hade missat skolan HAHA..
Så jag gick ut med Troja och hämtade posten, massa kuvert, däribland ett BRUNT kuvert.. jaha.. Polisen.. SUCK..
hatar dom där bruna kuverten,..
Självklart blir det rättegång. 2 stycken våld mot tjänstenman och 1 st våldsamt motstånd.. bööööter.. BLÄÄ..
Ricke är ju snäll också
-Du får nog nån månads fängelse!
GAAAAAH
Men sen fick han mig lite gladare endå för han sa hur jag skulle göra o så..
men jag tror itne på fängelse iaf, första gången jag blir dömd o så.., sen får jag nog inte så höga böter efetrsom jag har 0kr i inkomst. blir nog samhällstjänst.. jaja, nått och göra iaf om dagarna HAHA.. bara det inte är typ 1 år eller nått... max 2 månader vill jag jobba...
det sög ju..

Men sen sprang vi ner till bolaget och sen stack jag in påå lindex och köpte ett skärp..

I går tappade jag mitt BH-band.. hahaha.. måste varit när vi var ute  gick.. det är avtagbara och ena hälften fattades ... jaja inte mycket att göra åt..

Rickis är uppe hos Alex nu och hjälper han med pluggandet lite, jag ska upp dit vid 18-tiden för att beställa käk :P


Mamma: ja, Troja följer med oss, vill dom inte ha troja så skippar vi det helt.. men det lät som det skulle gå bra.



Straff


1 § Den som med våld eller hot om våld förgriper sig å någon i hans myndighetsutövning eller för att tvinga honom till eller hindra honom från åtgärd däri eller hämnas för sådan åtgärd, dömes för våld eller hot mot tjänsteman till fängelse i högst fyra år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Det samma skall gälla, om någon sålunda förgriper sig mot den som tidigare har utövat myndighet för vad denne däri gjort eller underlåtit.


4 § Den som, utan att fall är för handen som förut i detta kapitel är sagt, genom att sätta sig till motvärn eller eljest med våld söker hindra någon i hans myndighetsutövning, dömes för våldsamt motstånd till böter eller fängelse i högst sex månader.


i värstafall drar jag landet....

Kommentarer
Tallefjanten säger:

jailhouse rock ;)

2008-11-28 | 20:30:40
nizze säger:

de blir väl 4 år å 6 månader då...

i norrtälje med eklund å grabbarna..i den nya paviljongen.

2008-11-28 | 21:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback