I går ...

I går vart det  hundkurs, det tyckte både jag och Troja var dunderkul!
Troja skötte sig bättre än många som tillochmed var över 1 år gammla, och jag var riktigt stolt!
min älskade pärla!!!

Sen imorse drog jag på mig stallkläderna och så tog jag med mig Troja till stallet, var där ca kl 9.00 och då var Humlan, Pojken och Charbi inne och först var Troja lite rädd men sen pussades hon med Charbi HAHA, rikrigt sött.
Sen när dom gick ut för att ridas så hjälpte jag Emilio i stallet, jag tyckte att han kunde ta igen sig lite och Då kom en tjej med en Spansk vattenhund som hette Figo, Figo och Troja busade ute medans jag fixade klart i stallet.
Titt som tätt kom hon smygandes för att kika vad jag gjorde sen hoppade hon ut och busade!
Dom var nog lite överallt för ibland när man tittade ut så var dom borta men kul hade dom!!
Troja följe även med till hagen och ville titta på hästarna, slicka lite på Palles bakben, men så fort jag sagt nej ett par gånger så förstod hon att hon skulle gå några meter i från! Så himla duktig.
enda faran i stallet var Katten Jansson, han visade med klorna att han var kungen där hehhe, men några Nej så passade hon sig för honom med.
Trojsan älskade verkligen att springa omrking i stallet!!! Hennes rätta element!




ridskor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback