12 månader i helvetet?!

I dag ringde Tanten och sa att min tid på jobbklubben går ut på tisdag.. hur var det med framförhållning tanten?? hursomhelst så måste hon ha ett papper från pelli att jag fått jobb,, så jag ringde dit och pappret kommer väl nästa vecka.. Hursomhelst så sa hon att jag måste vara där 12 månader, eftersom vikariatet är 12 månader.. Men det första jag sa när hon först frågade mig om jag ville jobba var "jag kan bara lova dig till maj-juni, ev över sommaren" men det gick visst inte.. Så 12 månader i Hallstavik.... Så jag har deppat massor, men så mötte jag Madelen ute när jag var på väg till bolaget, och hon ahde med köpt vin. hursom så piggade hon upp mig med att säga att uppsägningstiden bara är 1 månad som vikarie plus att alla har rätt att säga upp sig oavsett om man skrivit under nått kontrak, finnas ju alltid hål, men jag ahr itne skrivit på nått endå så =) Sen så kommer ju Ricke säkert på jobb i stockholm och vi får bosätta oss någonstans mittemellan så länge, men hur jag ska klara mig utan honom fram tills sommaren är en mysterium.. för inatt så drömde jag mardröm och det är så skönt för man behöver bara säga 2 ord, "Ricke..mardröm..." så komemr han och lägger sig (han satt vid datan i natt) så ligger han där tills man somnar om :D haha! Så söt! Nä nu ska jag spela, ut med Trojha på en promenad och kanske gå och kolla ut det går för grabbsen. var ner och kikade tidigare och dom kommer på tvär över vägen till Svensson = ca 10 m. HAHA snackla om att kunna krypa hem om så behövs ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback