2:a bästa junior med CK! samt bästa avelsgrupp ;)

I går kunde jag inte vart stoltare, det var nog alla över världens bästa Troja!
Det var en riktigt rolig utställning i går!
Först var jag skitnerös över om hon skulle få en 1:a på kvaliten över huvud taget, man vet ju inte vad en australisk domare tycker om våra kelpies.
Men jodå, hon fick en 1.a vilket ledde henne vidare till onkurrensklass! Där plockade hon CK!! och en pokal och lite annat hihih
Då fick hon frågan om hon ville vara med i pappa Raymonds avelklass, han hade 6 avkommor på plats och ville ha med troja =) Så där kicka vi ännu mera ass, troja med 3 syskon och pappa =) BÄSTA AVELKLASS!! Shit viken släkt hon kommer ifrån min sötnos!!

Så vi kom hem med 3 rosetter, 1 plakat, 1  pokal, 1 leksak, 1 guldmedalj. WOOOW!!
jag som skulle nöjt mig med ett litet rött band som visar att hon fick 1:a på kvalitet haha

Domaren blev kär i Troja tydligen, knäppte kort och hade sagt till pappa raymonds ägare att hon tyckte mycket om troja, hennes steg hade varit väldigt fin tydligen, så jag var helt salig i går!
När hon blir äldre och växt till sig ordentligt så kommer hon spöa de äldre chamiontikarna ;)
Sen var det kul att domaren tyckte att snittet var av väldigt hög kvalitet på våra svenska kelpies!!

Såg även många skräckexemplar.. Det var nått jag inte väntat mig eftersom jag altid tyckte att kelpies är en väldigt vänlig ras.. visst ska dom vara något reserverade, men många, allt för många var riktigt aggresiva, några försökte även bita domaren.. usch!! och det var många hundar som höll på att ryka ihop.. shit alltså.. och sånna avlar folk på???
Men blev väldigt glad när jag såg att både raymond och eila är riktigt coola och bara kopplar av, tysta, hur lugna som helst. Därför troja blivit den filbunke hon är ;)
Men snacka om att man blev rädd för rasen.... när man ska köpa nästa kelpie eller letar hane så ska man verkligen åka och kolla hur den är typ på utställningen eller så för där verkade rätta mentalen dyka upp...


Så himla kul att träffa hennes uppfödare Dan med tjejerna Ella och Linnea också! Det betydde nog e del för dom att träffa Troja, Hon var/är ju liksom lite speciell för dom eftersom hon var enda tiken och så..
men han sa att dom var jätteglada över att just vi köpte henne =) Det värmer!
Så hade dom med sig Mamma Eila och brorsan Ajax! hihi, så himla fina!
Sen var det jättemånga kusiner,halvsyskon osv där, riktigt kul att se!





Synd att min kamera knäppte så dåliga kort men här kommer några:



Började väldigt bra!


Slutade ännu bättre ;)



brorsan Ajax i ringen!


Pappa Jejmic's Raymnd i ringen (han vann sin klass såklart!)


Vi längst bort, framför oss är halvsyrran.


Söta troja med vinsterna!


mamma Eila med en matte!


Jag och Troja med vinster!


Troja tröstig efter att ha sprungit i värmen!



Brorsan Ajax och mamma Eila



Troja, Ajax Eila

Kommentarer
Ela säger:

Kul att det gick så bra :) Ofta så blir dom lugnare ju mer liv och rörelse det är runtomkring, dom blir så tagna av det så dom bara slappnar av haha :D

2009-08-16 | 17:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback