ärenden & Träning

I morse så sprang  jag ärenden medans ricke låg och susade, han gick visst inte och la sig för än väääldans sent i natt.
Så först tog jag en tur ner till arbetsfömedligen i ett försök att hitta Tanten, Plingade på hennes kontor men ingen öppnade, så då kilade jag ner till självaste arbetsförmedlingen och frågade där och visst var hon tillbaka från semester iallafall, bra då får jag alltså mina pengar.
men dom skrev ner mitt namn o nummer så att hon skulle ringa mig när dom hittade henne . bra!
Sen hem igen för att dra med mig Troja ner på stan , vi studsade in på Arken och troja som varit där massa gånger förut blev endå som ett litet barn skulle blivit i ett godisland. hon ställde sig på bakbenen och bara luuuuuktade, dom har ju mängder med hudngodis i lösvikt och Troja blev helt till sig. knasvovve!
Det blev lite levergodis för träning och sen fick troja välja annat godis, hon valde "hamburgare" dom luktade nog godast enligt henne.
Den ena av hamburgarna la jag ett spår med. ett fint litet spår bara runt hörnet. Hon sket fullständigt i spåret efter bara några steg och sprang dit det lukta mest-såklart hamburgaren... pressat oxkött eller vad det nu är..
så vi får nog vända oss till en riktigt tränare om vi ska få för oss att spåra =)

Sen så nu på EM så har vi tränat "target" , är ju väldigt bra att träna positioner på sen.
Så vi har ju börjat i dag med att hon ska ha tassarna på "plattan" I vårt fall en matlåde-lock.
I början så visste hon inte alls vad jag begärde men sen kom det av bara farten och nu bokstavligen slänger hon upp tassarna på den med sån fart att det smäller! Ser hur sött som helst ut!
Så det är vad vi ska tillbringa oss åt ett tag framöver!

imorgon blir det hundklubben med Madelen och hennes 2 vovvar Kiwi & Mira!
Det ska bli superkul och förhoppningsvis kan vi kanske testa några hinder på agilitybanan också, istället för våra stockar i skogen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback