Danmarksresan!

Sådär ja, efter att ha spenderat närmare 12 timmar på resande fot så var vi hemma igen i natt!

Ska försöka summera resan, så gott det går!


På Fredagen så gick vi till Carlsbergs bryggeriet, det var stort och rätt intressant, jag tyckte såklart mest om stallet och hästen som stod där. gratisölen var också helt Ok!
Efter det så vart det Taxi till vårat vandrarhem, som var jättefint, jag som målat upp värsta tänklbara bilden av ett vandrarhem fick en liten chock, det var jättefint och vi sov i ett rum med 9 bäddar (3 stycken 3-våningsängar) , Sen  var det väldigt rent och fint överallt. fräsha toar och duschar. Mysig bakgård där man kunde sitta och dricka eller bara njuta av vädret, som varit kanonbra! På kvällen var bakgården jättemysig med alla lampor.


KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT SE DOM I STÖRRE FORMAT!!!


     

våran bakgård plus rummet med 9 bäddar, Robert ligger i fyllekoma, på lördagen försökte jag hoppa från översta slafen för att jag såg mina mjukisar där nere.., jag ramlade raklång.. mitt ben blev blodigt HAHAHA


Så efter att ha lämnat grejerna så åkte vi in till stan, gick först för att se Fristaden Christiania, det var häftigt samtidigt som jag inte gillade det, så svårt att förklara.. Alltså det var mysigt och så för det är ju som en stad där dom som lever bestämmer reglerna, inga tunga droger men dom är typ hippies som röker.. massor, så jag mådde illa på fredagen av all rök, så vi drog ut mot vattnet istället. men Chris är mysigt för hundarna springer fritt och det är askön musik och sånt.

 

Häftig skylt när  man går ut står det "you are now entering EU" hahaha !



Sen åkte vi till Ströget, det är typ som stureplan(inneställe) och där gick det inte att dricka, ölen kosade närmare 100 svenska kr.. galet!! Så jag shoppade ett par ascoola mjukisar efter som jag kastat mina gamla sunkisar, Ricke och Kaj köpte varit par solglasögon.
Se taxi igen hem till Norrebro för att gå på en lokalpub, där var ölen asbillig!

Ölen var asbillig på väldigt många ställen, kiosker och sånt, men på Tivoli och Ströget ska man inte dricka helt enkelt..

På lördagen låg Robert i fyllekoma till 4-tiden, så vi drog direkt på morgonen till tivoli, så han missade det hehe.
Det var kul och många livsfarliga karuseller.. lite sur är jag över att jag och kaj köade aslänge till en galen karusellför att den sen ska paja när vi kommer fram.. varmt som fan var det, men riktigt kul endå!! Jag som länge drömt att se en riktig plam fick se Massa palmer!! Så himla mysigt!!

     

   




Lördagen fortsatte med lokalpuben där en galen alkis blev kär i Kaj, sen in till köpenhamn och så  till en Pub i chris igen där vi hinkade öl, sen en sväng inne i Köpenhamn och sen till hemmet igen.

     





Dagen efter checkade vi ut kl 10, jag var superbakis men det gick över efter att vi sovit en stund på stationen hehe, en kille kom och ville foto oss HAHAHA
Sen så gick vi till en indisk resturang för att käka lunchbuffe, smarrigt men starkt ;)
Vi såg även Danmarks Ferrariförening som var i stan, närmare 100 ferraris, galet fina var många!! Lät asnice!

 




Nu har jag glömt skriva typ hälften av allt som hände där, men jag orkar inte skriva mer eller ladda upp fler bilder för det tar sån tid.. :P


BYEBYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback