snabbt gjort!

jag blir klar på 2 veckor! helt galet! snäll kontaktperson jag har, ska ju egentligen i bli klar förrän 2 månader men nu har hon pressat ihop mitt shema till 2 veckor. mån-lördag.
Har grymt kul i stallet! Sen när hästarna hade vila 1 timme så pysslade jag med Nota, hon är världens sötaste och mysigaste häst, men ska snart avlivas för hon har en felväxt ryggkota.. önskar att jag hade råd att bara ha henne gåendes, för hon kommer ju aldrig att gå att rida på.. men hur mysig och fin som helst!
så kliade jag henne i pannan tills hon somnade..så söt!

På eftermiddagen så hjälpte jag 2 grupper att rida, men hua! vad snurrig man blir när det dräller in ungar i stallet..
15 stycken typ. för först ramlar det in dom som ska rida, det var 7 stycken, sen 6 stycken ledare och sen några till tjejer som skulle rida extra, sen allas föräldrar och syskon och ja, ni förstår virret..
Så ska man försöka hålla koll på alla och se till att alla får hjälp.
Samtidigt som jag ska hjälpa någon så får jag hålla koll på att ingen går in själv till Palle eller castor, för dom kan vara lite kaxiga mot småbarn.
så det var fullt upp.

Castor är grym! Jag tränsade honom och lämnade honom 2 minuter medans jag letade efter hans ryttare, när jag kommer tillbaka så hade han trasslat sig ur tränset HAHA
Men Ingela berättade att han är expert på det och ingen vet egentligen hur han kommer ur det för det går så snabbt.. galna lilla ponny...

Känns trist endå att det bara är 2 veckor kvar, trivs så bar där. bättre "straff" kunde man ju inte få...
(fråga mig igen på typ fredag om jag tycker lika, då har jag ett par tidiga mornar bakom mig...)

Så nu har jag precis stigit ur duschen efter att ha försökt få bort alla små hästhår innifrån mig näsa HAHAHA
jäkla små hårbollar. så nu ska jag lata mig här i soffan ett tag brevid Troja medans Ricke spelar bandy. sen blir det mat och sova!


Enligt arbetsförmedlingen så har kanske inte försäkringskassan hunnit få in mina a-kassa uppgifter så jag måste
be mamma fylla på min telefon (ber gulligt) så jag kan ringa dom på torsdag typ,... suck vad man får ringa och gnälla överallt... nu har det gått sen i november utan några pengar från akassan...



Marie: vet inte om du såg att Rickard svarade på din kommentar om tåget, men vi åker bara x2000 och där finns det internet, man beställer det i cafeteria-vagnen. ska ni ut och åka? eller kommer ni och vålgästar oss ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback