Min bästaste agilityhund!

Så bra det gick i dag!! Ville inte sluta! Men vi slutade verkligen på topp!!

Första rundan så hoppade vi "sekvenser" delade upp banan på 3 omgångar som vi typ brukar.
Det kändes lite "rörig", för jag glömde banan, men hon hoppade allt! Så helt mitt fel där..


Hon tog däcket alla gånger utan att tveka! Snacka om att det var värt pengarna att köpa hem ett sånt som vi gjort! Slalomen körde vi 4 pinnar och det fattade hon också vad hon skulle göra, vi får bromsa in lite innan och ta det i lite "fot", men sista gången tog hon alla i en jäkla fart ;)!

Andra rundan så var det som om hon kunde banan! Hon bara flög fram och visste exact vad hon höll på med!
Jag fick kämpa för att hänga på! (att ett ridhus kan kännas så stort.. haha)
Det var så kul att se henne flyga fram och se hur kul hon tyckte det var!
Så jag var helt salig som jag blir när hon är så jäkla duktig!

Fick massa beröm av "veteranerna" som är med och tränar, och så gjorde vi upp ett mål för oss!
Vi ska starta agilityklass 1 i juni, på hemmaplan(nere på klubben såklart)
Visst känns det väldigt långt dit, men det är ju super att vänta och verkligen kunna ordentligt och känna oss riktigt redo än att starta och det går "sådär". så det känns riktigt kul!!

Hoppas det går lika bra nästa vecka!
Men jag tror det gick extra bra i dag då Troja inte behövde vara på läktaren så mycket.
Jag var ju ner själv i dag och då band jag Troja i ridhuset när vi bar fram, sen så när de andra hundarna hoppade så gick vi ut och rastade och tränade lite olika små saker. Sen när vi skulle plocka undan så fick hon vara med mig då med. så hon han liksom aldrig ledsna som hon annars brukar!


Go Troja!!

Kommentarer
nizze säger:

turbo hund?

2009-11-30 | 22:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback