Helgen är här..

Nu är det äntligen helg!
Gårdagens jobb gick jättebra, massor med folk hela dagen.
En kund kom in och berömde en bukett cissi gjort tidigare i veckan och en kund ringde och berömde ett sorgbinderi jag gjorde till torsdagen, så himla kul när kunder tar sig tid att ringa och berätta hur nöjda de är!
Så dagen rullade på, sen när jag kom hem ville inte internet och allt bara var irriterande. så mitt goda humör försvann rätt fort. Satte å¨en film och somnade till den..

Nu vaknade både jag och troja kl 10 :) sovmorgon!
I dag ska vi ut på långpromenad. känns s himla elakt på vardagarna när man går hemifrån 8.30 och är hemma 18.00. Då varken orkar man eller vill ut på långpromenad för det är ju kolsvart! Jag är ju dundermörkrädd och i den här hålan behöver man väl tårgas och en stungun  med sig?
Så det känns som man missgynnar Troja just nu.. så jag förstår lite varför vissa säljer sina hundar pga arbetsituation. Men observera LITE, för det är fortfarande familjemedlemmar och det kan jag inte fullt förstå varför man kan sälja.. Men man måste ju jobba.. så Troja får skutta omrking med mamma och mormor på dagarna.
Så får vi ligga i på helgerna =)
I dag blir det en härlig promenad även om vädret är grått och trist.
Sen imorrn är det ju första agilityn.. ser framför mig hur Troja kommer springa omrking utan att lyssna.. men men.. :)



Nu ska jag göra oss i ordning!


Förresten så var det tråkigt på promenaden i dag, även om det var väldigt skönt att komma ut på en lång tur med bästa troja.
För här i Hallsta är det inte fint. jag vet att det är trist väder och inga vackra löv.
Men inte heller några mysiga gator eller fina byggnader.
Enda vattnet är en dyig å :)
Men Vi gick naturstigen, Troja avr jättetöntig i början och blev "rädd" för joggare..
Men sen busade vi lite när vi gick naturstigen, tror den är 3 km eller nått. så gömde jag mig och hon fick leta upp mig, körde lite fot- och stannaträningar.
Sen gick vi speedwaybanan-kärringvägarna-banvallen, skäret-stora bron och hem :)
Blev en skön tur på nästan 2 timmar. Mina ben kändes tyngre än vanligt, antar att dom inte vänjt sig med att stå och jobba hela dagarna än ;)


Nä nu får jag verkligen skynda mig att fixa håret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback