Kronis...

..ska man inte hamna hos.. för dom som tänkt det :)

Det var rätt intressant att dom var och pratade hos arbetsförmedlingen..
Men man visste det mesta.

Jag började gapskratta när han berättade om vräkningar och sa;
-Vi får brukar våld, men det gör polismyndigheten åt oss.

han bad om det, han förstod inte vad han lagt i luften åt oss.. hahaaha


Sen så fick jag bita mig i läppen för att inte skapa debatt och bli utslängd när vi kom in på djuren..
När dom gör utmätningar så får dom ta djur. och vissa lämnas av ägare som blir vräkta.
kossor går till slak, fiskar avlivas alltid, likaså katter. vissa hundar får avlivas och dom som anses ha värde; mindre blandraser, renrasiga med avelsvärde etc-säljs..

Jag undrade varför dm t.ex inte gav fiskarna till djuraffärer, och gav  borde dom där "gatukorsningarna som inte är värda nått".. det "kostar" ju mindre för dom än vad en avlivning hos veterinären gör.. eller så skjuter dom säkert själva..
Nej usch.. Ännu ett själ till att inte tycka m kronis..

Sen så frågade jag hur dom annonserade ut djuren.. undvikande svar.. då frågade min handläggare:
-Kan t.ex Sandra ge er sitt nummer så att ni kan ringa när det kommer in djur så att hon kan ta hand om dom eller fixa nytt hem då?
-Nej. så funkar det inte..

Jäkla myndighet, ta och häng er!

Kommentarer
nizze säger:

dom skänker dom till scan å gör hotdogs av dom därför korven smakar skit hahahaha

2009-10-13 | 18:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback