Längtar

Jag kommer inte kunna sova i dag, för jag har druckit massa, massa cola.. jäkligt smart ;)
Imorrn kommer svärmor med karl och stannar över helgen för att ta med mig ner igen.. uschans för att åka ner..
men samtidigt längtar jag massor till agilityn!
Det är ju nästa söndag och det ska bli jätte,jätte kul!
Troja kommer nog inte lyssna så bra till en början, men vi kanske kan få skutta över några hinder iaf :)
Eller så imponerar hon och lyssnar skitbra istället, hon brukar göra tvärtemot vad man tror ;)
Men hon kommer vara dunderglad och superpigg för att andra vovvar kommer vara med =)

För någon timma sen så tog vi med "snushämtningen" ut.
Hon blir duktigare för varje gång, och den här gången gick det galant ute,.
Så har jag höjt nivån lite.
Nu får hon sitta brevid mig, så kastar jag dosan och säger "hämta snuset"
Hon springer som en tok och kommer och lämnar den i min hand-wooho!
Annars har hon släppt den typ 1 1/2 m ifrån mig.

Sen så när vi gick så "tappade" jag den och så fick hon söka rätt på den.
Så himla duktig hon är!
eftersom det funkar så bra med snusdosan så kommer jag bara köra med den tills jag kännar att vi kan börja med andra föremål inför uppletande.

jag blir så himla glad när det går så här bra och Troja blir glad när jag är glad och då blir det en "God cirkel" precis som det ska vara!!
Min bästaste bästaste hund!
Älskar att se när "poletten ramlar ner" på henne, hon gör ett sånt där glädje skutt när hon fattar vad hon ska göra haha!

Åh vad det känns skönt att jag fick tag på agility som börjar precis när vi kommer ner, har man något att se fram emot :)
& så bra att det är i Hallsta ridhus, så ni måste göra varmchoklad i termos och komma och titta på oss :)
och knäppa kort på henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback