Min vovve!

När jag såg mormors kommentar så kom jag på att jag faktiskt är väldans glad att jag har världens sötaste vovve.. det glömmer man ibland.. och det fick mig även att tänka på en sak jag och Ricke diskuterade här om dagen.. Nämligen så att när vi började leta hund så fick vi en kommentar om att en hund kostar minst 30.000kr första året.. Vi har motbeviset =) Om det var riktig fakta denna hade eller om det var för att skrämma bort oss från att köpa vovve vet jag inte.. Troja:8000 avmaskingsmedel: knappt 200 vaccination 400 + 400 Försäkring 845 (första året är billigare,nu är det nästan dubbla) Mat 1200 =100/mån (räknat på att hon äter lite mer än en påse i månaden) leksaker,halsband,godis =2000kr. Sen så har jag inte räknat med våra tävlingar eller pass då det inte är ett "måste" när man har hund. Dom är liksom inte dyra i drift så länge man inte köper en st.bernad som äter 20kg i veckan eller nått.. Tycker endå jag bevisat att man inte behöver vara rik för att ha hund! ;D man kommer inte upp i 30,000 även om man köper en hund för 20.000.. det måste vara omöjligt.. Appropå Troja så står hon och tittar ut mig nu... hon har avrit gnällig sen Ricke drog på bandy.. så vi får väl ut på en promenad ned mot vattnet så blir hon lycklig =) I like att vi har 100m till vattnet!<3 Med andra ord kan alla som vill ha hund -skaffa hund ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback