Svamp!!

Ja nu är jag hemkommen efter ett par timmar i skogen, så underbart skönt!
Både för tvåfoting och fyrfoting =)
Kl 10 blev jag och Troja upphämtade här hemma och vi for mot Kramfors, ett naturrervat där,
men på vägen såg jag Högakurstenbron, så Madelen och Johan var såå snälla som åkte över den och tillbaka bara för min skull ;)
Så nu kan jag bocka av den i min "to do i Norrland"-lista ;)
Sen så spenderade vi 4(?) timmar i skogen , plockade svamp och fikade.
Riktigt skönt att vara ute i skogen, speciellt när det var sånt kanonväder som det var i dag.
Troja fick låna en långlina av Madelen som hon fastnade med lite här och var när dom flög genom skogen, men endå väldigt bra att ha, fall man skulle springa på något stort och läskigt ;)
Vet inte riktigt hur hon skulle reagera fall en älg skulle komma springandes, men tror ngo att hon skulle vilj följa efter :P

Efter att plcokat svamp i naturreservatet så for vi en bit till och stannade och kollade efte gula kantareller, men hittade inga där.

Vi fick ihop en del gula i första skogen, men MASSOR av trattisar! då menar jag MASSOR!
Min kasse vart tung, men när jag även fick Madelens korg så vart det en full Ica-kasse, så nu har jag och Rickisen suttit här och rensat, delat, kokat 4 kastruller = 4 påsar att frysa ned.
-och det är fortfarande MASSOR kvar! mer än halva påsen..
Så nu ska jag vila ett tag, är lite mör i kroppen ;)
Sen blir det mera rensning!

Tack Madelen och Johan för att ni släpade ut mig i skoegn ;) hihi. det var riktigt trevligt och behövligt!

 

 

 

Nu ligger Troja och sover med huvudet i mitt knä här i soffan, så söt <3


Kommentarer
mormor säger:

Kul att du har så snälla kompisar visst är det vackert att åka över höga kustenbron. Det gjorde vi för några år sen och svamp hade ni hittat också så nu kan ni äta det varje dag Ha det bra i fortsättningen hälsa alla

2009-09-21 | 07:30:46
Madelen säger:

Varsågod :D . Det var bara trevligt med sällskap. Kiwi fick lite ont igår och spydde gräs på natten så jag är sådär lagom pigg idag efter att ha vaknat flera gånger. Jag ska ge bort det sista till två på jobbet. Orkar inte rensa mer ;). en ny frys ska inhandlas idag :D

2009-09-21 | 09:29:45
Bloggadress: http://k9kiwi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback