Utnyttjande av hund ;)

Hihi, ibland är det farligt att ha en smart och lättlärd hund.
mest kul!
I dag eller nyss lärde jag henne att hämta mitt snus ;) elakt va?
Nä, men det är kul. hon har ju fått sånt himla bra föremålsintresse på sista tiden, sen så Tack vare Madelen så har hon fått ett bra grepp också, vilket känns när vi busar xD
Så hon tyckte det var jättekul att hämta "rätt" föremål, vi tränade här inne och hon blir ju så himla stolt av sig!
Super cool!
Hon har blivit jätteduktig på att komma och lämna saker - innomhus...
Men det kommer väl utomhus också, men där händer ju så himla mycket annat spännande!
men här inne fick hon något ryck på slutet och skuttade iväg och lämnade sina fina bitmärken på min snusdosa..
Men så är det när man är liten :D men efter lite lockande så kom hon med den och så fick hon en liten dragkamp med sin Wubba :)

Det komemr nog bli en kanonhund av den här lillskiten ;)
Så jäkla synd att jag flyttar snart, i Hallsta känner man ju inget roligt hundfolk att träna med..
Blä, typ 1 månad kvar.. det börjar kännas och jag har en sån där känsla av att jag kommer vilja boka en sista minuten ut ur landet med troja och Rickisen i släptåg haha för att slippa åka dit xD
Eller så kommer jag springa och gömma mig här i skogarna hihi

Men en sak som är skönt är att jag inte behöver åka tåg ner, Annika och Jens kommer upp och ska vara här och hälsa på just den helgen så då får jag med mig en massa mer saker än vad jag kan ta på tåget!
Ska typ bli kul att jobba första veckan, sen kommer jag bli spyless på det igen, bara man inte går in i väggen.. usch..
det blir nog bra i slutändan..

Längtar tills om 1 år ungefär.. då vet vi vart vi ska jobba, Ricke har fått jobb förhoppningsvis i någon stad där vi kommer bo sen så man kan hyra sig ett litet hus och så, mysigt..
Helst skulle jag endå vilja bo här uppe, synd att Ricke inte tycker om Härnö lika mycket som mig.. finns iofs inga sånna jobb åt honom här.. Men den är staden är så sjukt vacker..


Nä nu ska vi ta en promenad och sen funderar på om man orkar ta i tu med tvätten kanske?

Kommentarer
Madelen säger:

Tack vare mig? Jag kanske visade dig hur du skulle göra men jag tror allt att du kan tacka dig själv. :D Kul att hon hämtar snusdosan. När du går ut sen och tränar så träna på ett lugnt ställe och sänk kriterierna lite till en början så kommer det så super. Du har en bra hund!

2009-09-25 | 07:49:18
Bloggadress: http://k9kiwi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback