Konstig ort det där..

Läste just i "dassboken" att det finns en ort som heter Bögholmen och en som heter Kräkångersnoret.
vart får dom ortnamnen i från??
fanns ännu fler groteska..

Hämtad ehem Ricke och på vägen in så sprang först 3 små rådjur över vägen, sen satt en stor fågel (hök,örn?) vid vägen och sen flög över och sen såg jag en hare som jag var lite rädd att han skulle springa ut på vägen.
Som tur är kör jag så lungt att jag hinner se allt sånt =)
Lite rädd var jag på vägen hem för att älgar ska hoppa ut.. eller vildsvin.. speciellt när man inte har helljusen på, typ när man låg bakom bilar och så...
Men man får väl inte mer vana och säkerthet sen..
Ricke tyckte jag avr lite seg med helljusen och så, men det är ju bara bara andra gången jag kör i mörker :) föredrar dagsljus ;)


I dag har jag lärt Troja att hämta mina lovikasockor när jag kommer hem =)
Hon är ju så uppspelt varje gång man kliver innanför dörren så det är en kanongrej att få henne att tänka på annat.
Så på två hemkomnningar så har det funkat =) min lilla hjälpreda <3 vad jag älskar henne!
"Hämta mattes sockor" "och den andra sockan" Så får man dom så fint! vackra lilla hund..

Just nu rejsar hon runt med sin nya favorit leksak, nämligen aktiveringsbollen hon fick av Marie och hanna :D
troja tackar så mycket!! Hon verkligen älskar den!

Köpte Friskies i dag och det är ju olika stora bitar så hon får kämpa lite mer för att få ut dom, hennes vanliga pluppar föll ur så lätt ;) Så nu ahr hon att göra =)
















Förresten så har jag hittat ett yberfint ställe på tomten nu när snön försvunnit.. det är som en sänka eller hur man ska säga.. hur mysigt som helst med ett äppelträd... vi busade massor där i dag jag coh troja, ssen så gjorde ho en kullerbytta så hon blev jäääättelerig på hela ryggen. men lika lycklig var hon för det! Jag ska försöka hitta någon billig plasturna eller nått att plantera lite blommor i där nere.. en liten mys-oas tror jag det kan bli..
Skulle vara fint att göra ett litet stenparti som hos mamma, men känns onödigt när vi inte ska bo här så länge...
men över sommaren kommer det vara jättefint tror jag och då kommer man nog inte behöva vara så mycket på baksidan som sluttar ner mot vägen :)



Nu ska jag tvinga min bättrehälft att krypa ner i soffan med mig, jag har saknat honom <3 Puss på dig älskling..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback