Magplask

Hela dagen har bara gått fel..
Först när jag åkte med Tbanan in till T-centralen så gick jag vilse, så gick jag tillbaka och där hade jag turen att springa på Ricke som slutat nattskiftet.. så han visade mig hur jag gick för att komma till Pendeltågen..
Där träffade jag som tur var 2 tjejer som också skulle till Älvsjö och så hoppade vi på ett annat tåg, eftersom jag missade det jag tänkt att ta..
Så ricke kunde åka hem och sova.

I älvsjö så var det megakö in, men sen rullade det på och jag var klar med veterinärbesiktningen och allt kl 8.
Såg några kelpies innan mig, blev riktigt rädd för en... det var Kiwi's valp men han var hemsk. inget pris för han och jag förstår att ägaren var sur på sin hund. han var värre än den vi såg på rasspecialen..

När jag kikade på dom andra kelpiesarna och såg hur många som inte gick vidare så trodde jag endå hon hade en chans, dom andra hade den där modellen jag inte tycker om, dommaren verkade inte heller tycka om den..
Men så var det Trojas tur..
Innan sprang hon jttebra. men när dommaren bad mig visa hennes tänder så tokvägrade hon.. hon som man alltid får pilla i munnen på annars..
Typiskt.
Sen skulle vi springa.. Troja kom inte upp i trav första sträckan och de andra så kom hon fram i en vääääldigt seg passgång.. KUL...
Hon är tjock, det är hon. men hon ser ännutjockare ut när hon passar..
Så dommaren sa:
-Din hund är väldigt tjock, nästan fetma.
När hon sen förklarade för mig med en röst som lät som om hon förklarade till ett barn blev jag less..
"För mycket godis är inte bra för hundar, det är inte bra för oss människor heller men speciellt inte för hundar"

Jag tog min kritik och sen drog vi.. tyckte det var så jäkla pinsamt..
Så jag tappade humöret totalt och vi var nog dom första som lämnade utställningen.. klockan var 9.30..
Så jag betalade i stort sett 425:- för att höra att jag har en fet hund..
men hade verkligen inget humör kvar till att titta på hundarna..

Spelar ju ingen roll hur mycket jag drar ner hennes mat, ALLA sticker ju åt henne saker hela tiden.

MEN nu kommer hon gå ner på 1 dl Morgon/kväll. och den som sticker åt henne minsta lilla godisbit klipper jag fingrarna av!!!
Nu är jag så less på att motionera en hund som bara blir fetare och fetare!!!


Har lust att åka till Hallsta och hänga mig eller nått, men kan ju inte åka utan att säga till Ricke och han sover ju :(


Trojas kritiklapp
"bra propitionerat huvud, stark nacke, behöver mer muskulatur, är ngt rund, goda vinklar, bra pälskvalite + pigment, bra temperament!




Så kritiken var ju bra, om hon nu inte vore så jävla fet..

Kommentarer
nizze säger:

ups,hmm,nja vad ska man säja..tjock??? nä inte då! mjuk å fluffig päls,typ.

jävla sätt å sticka till hunden massa godis......

men va fan i helvete när hon sitter där å ser ut som hon inte fått mat på en vecka,å ögonen säjer snälla mata mig ja svälter...

damit...där e man ju skyldig på alla punkter!!

2010-04-03 | 16:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback