Vilken jäkla dag!

Dagen har inte varit särkilt bra.. inte alls :(
Först så såg jag jättemycket fram emot agilityn, så jag lånade mormor och morfars bil och åkte ner till klubben med Troja.
Jag räknade med det lilla duggregn som kommit och gått, men lagom vid Mörtö så började stoooora flingor dala ner..
kul..
Så det vart bara jag och Troja på klubben, testade på lite agility men planen var helt gyttjig och hal under snön så det gick ju inte.. så vi körde lite lydnad på lydnadsplanen istället!
Vi gav upp för snön rätt snabbt och åkte hem igen.

Väl hemma skulle jag steka pyttipanna samtidigt som jag kokade Té-vatten åt Rickard som är sjuk. när jag skulle ta av té-vattnet så råkade jag stöta i stekpannan så jag brände mig lite, vilket resulterade i att jag skutta till och skvalpade lite kokande vatten på mig vilket i sin tur resulterade i att jag satte i från mig kastrullen i sån fart att jag fick halva kastrullen med kokande vatten över hela högerhanden.
Men vi var snabba här hemma, under kran med kallvatten , sen diskmedlen, sen smörjde vi hela handel med smör och sen kylde ner den med falukorv och sen kom vi på att stoppa ner den i en diskho under iskallt vatten haha
Men tydligen gjorde vi rätt, Rickard ringde Sjukvårdsupplysningen och de sa att det var rätt gjort.
Först nu börjar min högerhand svida mindre, men det gör fortfarande ont. tack vare att fingertopparna klarade sig kan jag skriva här :)

Sjukvårdsupplysningen sa att jag kommer få blåsor i kväll eller imorgon och att jag bör bereda mig med smärtstillande eller alvedon xD haha
Får jag blåsor så ska jag ner till Vårdcentralen och få det omlagt för tydligen är det stor infektionsrisk vid brännskador, och man får inte ta hål på blåsorna, det visste jag faktiskt inte =)

Sen har Troja satt i sig något dåligt också, hon började kräkas och hulka men jag hoppas hon fått upp allt för jag orkar inte hålla på med det ju i dag..

Nu ska jag bädda ner mig och hoppas jag kan sova. Handen "hettar" eller hur man ska förklara det...

godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback