Duktiga hund!

Dagen började med stress, väldigt massa. åtminstonde från min sida då jag strax innan vi begav oss läste på SL's hemsida att epndeltåget som vi skulle ta till älvsjö var inställt och bussar sattes in.. strul...
Men dit kom vi! Var endå där redan kl 9, vilket gjorde att man kunde stressa ner lite..
Träffade Britt där också så hon satt sig vid oss med Prince(hon har Rostaggens kennel). Prince är ett yrväder precis som Troja och vill pussas hela dagarna.
Tänkte att ja, han lär ju går hela vägen.. var ju trots allt "bara" 23 kelpies emot rasspeciale som kan vara upp emot 70st.
Kl 10.00 började danske domaren Hanne Leine Jensen döma..
såg bara blå kort.. =att dom inte tävlar vidare i lätta drag sagt..
sen vips, kommer ett gult kort.. vilket jag aldrig sett.. då är det att ja, den hör typ inte ens hemma där.. riktigt illa alltså...
Sen var det Prince tur, även han blått.. jippie..
Av alla hanar var det 2 st som tävlade om bästa hane, då kan man ju börja undra.. väldigt sträng domare.

Sen var det dags för tikar. Juniortik -ut, 3 st i unghundsklassen-alla ut.
bruksklassen, där en "halvsläkting" till Troja Sheila, tävlade och hon som tidigare fått cert och c.a.c.i.b ja, blått hon med.. SHIT. vågar man gå in?????

Så var det öppenklassens tur, hjärtat i halsgropen.. inte passa nu lilal hund. och hon sprang! Väldigt, väldigt fint!
Däremot började hon studsa omrking när domaren vill se på tänderna, hon ville bara pussas!
Sen när vi stllde upp framför domaren så vägrade Troja stå Jag blev totalt skitstressad och fick en smärre panik.. min hund som aldrig sitter.. så jag fick snabbt räcka godiset jag hade til Rickard, och då stod hon sen, man kan ju inte sätta sig utan en godis tycker Troja.. haha.. Så kollade jag upp på domaren, säker på att hon skulle visa Blått.. men RÖTT!
Yes! vi var vidare!
Sen var det konkurrensen där vi spikade 2:a platsen med CK!. Troja vände nog på turen för kelpiesarna för i Bästa Tik-klass hade det blivit fler med 1:or på kvaliten och CK. Men trots det så sprang Troja en runda till väldigt trött men väldigt fint, så vi tog och blev 4:e bästa tik! Det ni!! Duktiga, duktiga hund. det kallar jag revanch från i våras!
Krikiten var bra, men åter igen det där jäkla lilla ordet.. Läs:

Bra balans,välformad kropp, aningen för fet
prima huvud & uttryck, välburen hals. Bra överlinje, acceptabelt kors, välburen svans, välvinklad fram & bak. tillräcklig benstomme. effektiva  rörelser. fin päls & krage.

Men vadå aningen fet.. jäklar ;) alltid hullet hehehe stackars Troja kommer ju känna sig mobbad.. lite modell-fara där alltså..
men nu går hon snart på jullov och ska äta upp sig ordentligt ;)

Så nu har vi fått så vi har över 10 rosetter i hyllan, 12 blev det med dessa! good dog!



Kommentarer
Anonym säger:

Grattis Troja Du ska ju vara här ett tag mellan jul och nyår då ska vi bättra på det där hullet med några kilo många kramar till den duktigavovven från mormor och morfar

2010-12-19 | 18:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback