In till rektorn..

I dag blev jag inkallad till rektorn.. vår läääskiga Åsa.. :)
haha, nej :P Men hon sa att vi skulle prata och så satt vi på hennes kontor, så det är sant.

Nu är det helt klart att jag tar över djur-lektionerna! KUL!
Däremot får man inte fastanställa obehöriga lärare, så jag kommer få gå på 2 x 6 mån provanställning fr.o.m 1 jan :D
Så denna termin + nästa. 2012 skärps reglerna omrking obehöriga lärare ännu mer, men hon trodde att vi säkert skulle kunna smussla in mig det året också !
Men 1 år för jag ha lektioner iaf!

Presenterade även min planering jag gjort upp och hon var jättenöjd! inga ändringar alls!
Denna termin har det ju mest varit smådjur, sen skansen alla torsdagar fram till höstlovet & sedan 4H-besök fram till jul.
Så min planering blir mycket bättre ;) för jag är ingen lat lärare hihi, nej nu var jag lite elak. Men jag tror på lite blandad udnervisning.. tjejerna tröttnade på skansen efter 1:a besöket och är nog rätt lessa på 4H-torsdagarna nu också..

Så nästa år blir typ här:
Allmänna djur på FM, såsom gårdsdjur,allmänn djurhållning och sånt. och efter lunch blir det HUND! ;).. självklart!
Det är ju deras huvudintresse och huvudval i utbildning, så det är lagom att ha där efter lunch då dom vanligtvis är lite trötta ;)
Det är ju hundinriktning och jag tycker dom fått alldeles för lite Hund denna termin. 1 dag i veckan är dom på APU på olika hunddagis.. mindre givande i längden.
Så mitt upplägg hund är att blanda teori med praktik, t.ex. ut och lägga spår, söka, träna lydnad osv !

Finns ju rätt många saker man måste ha med i lektionerna, som står i "bibeln" som vi kallar det;) Men dom är rätt lätta att baka in i lektionerna..
Så det ska bli riktigt kul!

Går det bra så går det!


Nu ska jag ut med troja!

Kommentarer
Madelen säger:

Grattis! Kanske en ide att baka in lite studier i pedagogik och sådant på distans så du till slut kan titulera dig lärare (efter mer studier men, att läsa in lite nu gör ju att du kan tillgodoräkna dig sen)? Du verkar ha fallenhet för det :) .



Svar på din fråga i min blogg: Om du tycker hon klarar av de spåren du kör nu så ser jag inga hinder att utöka längden, kanske till och med till 300 meter ja. Gör inte någon större utmaning första gången kanske så ser du hur hon orkar 300 meter.



Tycker hon inte leksaken är så super i slutet så tycker jag du ska skippa den. Du kan ha med den för att leka efter någon annan belöning, till exempel godis i en burk eller något som hon/ni öppnar när hon kommer fram. Men att lägga leksak i slutet utan att Troja gillar den speciellt kan göra att själva spåret blir mindre roligt. Men ta gärna med en leksak som du leker med efter godisbelöningen och bygg upp ett riktigt sug efter leksak utanför spåret.

2010-12-07 | 20:51:43
Bloggadress: http://tokryck.wordpress.com
Tallefjanten säger:

Ja kanske läge att plugga till lärare???

2010-12-13 | 22:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback