Söta små elever

I dag fick jag först e jättefin vit, fyrkantig ljushållare med små vättar och hjärtan på med ett vanlijljus i av en elev.
Sen kom en till med en liten sten som det var tryckt God Jul och ett litet hjärta på, och sen en till med ett doftljus i sån där glasburk som doftar alldeles fruktigt och gott :)
Mina elever är väl då söta? Troja fick ett julkort ;)
Min kollegor blev nog lite avis... ;)
Fick även en signerad jul-kokbok av min chef med ett kort där det stod väldigt fina ord om mig.. sånt där som gör hela julen nästan! hon är så jäkla go vår chef.. en sån chef/rektor på varje skola skulle vara toppen..
Ska ta fram och läsa det där kortet jämt när jag är på dåligt humör!


Sen berättade vi även om vad som händer i vår för eleverna. En ny tjej börjar ju jobba hos oss. en elev har bestämt sig för att sluta, Diana som haft djurkunskapen ska sluta och istället kommer ni få en väldigt sträng lärare..... ganska mycket läxor och så ger hon ut.....
Alla elever suckade rätt rejält....
....Hon heter Sandra........
Då jublade dom såklart ;) det är mina elever det hahaha!
Kommer sakna dom under julen!

Men skönt att ladda batterierna lite...
Vi satt och pratade i dag på fikat om hur bra vi egentligen har det på jobbet.. ganska fritt om dagarna, sen lediga ca 14 veckor /år med full lön...


Se fick jag även skriva på mitt nya kontrakt i dag ;) Blir fast från 1 januari istället för 23 feb som det egentligen ska vara.. Hon sa att så länge jag inte känner att jag vill sluta så är det inget snack om saken att jag ska fortsätta gå på prov ;)

nu på kvällen har jag kännt mig ännu mer sjuk än jag gjort de här dagarna som varit.. endå lyckades jag ha ork till att fräga håret *visslar*.. såååå sjuk och trött ;)
Men iallafall väldigt snorig och hostig, så lite synd är det allt om mig!


Imorrn är det sovmorgon till 11-12tiden. jag tänkte börja 11 ungefär för att göra klart lite saker innan lovet..


Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback