Träning & fyrverkerier

I dag åkte jag bil till Stora Skuggans 4Hgård! Det tog 10min, när jag åkte kommunalt och därmed världens omväg så har det stannat på 1 timma ungefär.. typiskt att detta skulle vara sista gången då!
Var vallning i dag och en tjej som Diana känner(caspers matte) kom och vallade med casper och hennes unga border collie!
Blir alltid lika facinerad av vallning, det är riktigt coolt!
Sen blev det hästkörning och jag frös typ ihjäl.. behöver lite mer hull tror jag ;)

Sen har jag & Troja tränat lite, gick rätt bra faktiskt.
Troja ahr ju inte alls tyckt om "Ligg".. hon kan vara riktigt envis fall det är något som itne är roligt.. dvs. allt som inte har med fart att göra.. ;)
Men jag har verkliget klickat mig fram till snygga snabba Ligg nu ;) haha.. hur låter det där egentligen..
Med hjälp utav en klicker alltså...
Så vi körde lite Ligg-hit-stanna-hit & Ligg-hit-Ligg-hit ;)
Kolla på bilden nedan så kanske det framför bättre !

När vi kom in så började det smälla ute.. j*vla fyrverkerier redan nu.. kollade ut och det var rätt långt bort, typ vid kaknästornet.. Vi hörde dom först inte, så lågt var det. Men vi märkte att Troja började bli toknervös och sprang bara omkring och försökte gömma sig.. noll kontakt med den stackars paralyserade vovven.. lider med min lilla hund.. Tänk bara nyår :( och vi som inte är hemma.. men hon får gömma sig hos mamma :)

Nu blir det sängen!


Dagens träning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback