kulturkrock i Stockholm

Sitter i stockholm nu, när jag kom in i morse så missade jag först tunnelbanan med sekunder. så fick vänta 10 min på nästa, sen i bergshamra missade jag precis bussen.. 15 min väntan..
Men satt hellre utomhus och väntade för dels på 639:an var det iskallt! Satt och frös hela vägen, sen nere i T-banan var det ju också kallt..

Väl i Hallonbergen så gick vi in till sumpan och käkade lite lunch sen var det dags för Rickard att åka till jobbet..
Jag och Troja ska strax gå en promenad runt lötsjön, Troja kanske kan försvara mig mot dom läskiga gässen och fåglarna där nere- haha!

Appropå KULTURKROCK, så är det alltid samma visa här. "mörhyande" människor (vet inte vilka länder dom kommer från.) Är livrädda för hundar, dom skriker, rygger bort från gångvägar och i dag blev ett barn på typ 5 år så rädd för Troja så han började gråta.. Och endå tittar inte ens Troja på dom..
Det är skumt, men det har säkerligen med att i deras hemländer används hundar av militär, polis, rebeller -i ett enda syfte - Att Skrämmas och bussas på dom.

Synd tycker jag.

Men samtdigt undrar jag varför svenskfödda barn med annat kulturarv är så rädda? De måste ju bero på derasföräldrar..

Nej nu ska jag och Troja röra oss ut på en skrämseltur ;)



fÖRRESTEN SÅ GAV tROJA EN GUBBE FLÄSKLÄPP I DAG... inte ett dugg pinsamt..
Troja är ju duktig och bryr sig inte om folk så länge dom inte lockar på henne. vilket gubben gjorde och då skulle ju troja hoppa och pussa och ha sig och TJONG så fick han en smällpuss på käften..
pinsamt, men glada hundar kan också vara farliga ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback