Long day.

Vilken lång dag det varit. först i morse åkte vi ut till Prästängen för att bada där i naturreservatet.
Troja var så klart kopplad men väl i vattnet fick hon simma löst, hon simmar endå brevid oss hela tiden.
Där var det mega stenigt och jag förstår inte varför det var så mycket folk speciellt barnfamijer där, för det är verkligen jättestenigt, snorhala stenar med snäckor på. inge kul alls.
jag badade med mina foppatofflor på där, annars hade det gjort ont..
Troja klarade sig utmärkt, härdade fossingar?
Efter att ha lessnat på att halka omkring i iskallt vatten så åkte vi ut till Ronöholm istället, tråkigt för det går inte att sola där eftersom det dels inte är någraklippor eller direkt strand, och dessutom skugga.
Men det var någorlunda skönt i vattnet och det är ju sandbotten och långgrunt ;)
Där behövdes inte tofflorna-trodde jag.. tills jag skulle gå upp på en ste mitt ute i vattnet och halkade och skar sönder både fot och ben på den jäkla snäckorna.... Så nu har jag ett plåster under foten ;)

Efter att ha spenderat timmar vid vatten så for vi in till norrtälje för att shoppa. 1000:- gick kalaset på men nu har vi fyllt upp både kyl och frys igen! Blev dessvärre äckel-donken efter det..
Sen ringde mamma och sa att min hund satt ute på trappan =) Galet duktig. dörren måste ha typ jäst i värmen och inte gått i lås ordentligt och sen blåst upp eller nått.
För där satt lilla Troja och vaktade ;) måste suttit där 1 timme iaf.. så himla världsbäst hon är!!

Efter att ha lämnat varor och hämtat Troja och tittat på en galet stor bil ;) Så drog vi igen upp till Gråska denn a gång för att se mitt drömhus! Det är hur häftigt som helst och han som gjort det och bor där är tydligen Natur Arkitekt! Den är så himla fint det där huset, Ricke tyckte samma.
Så alla hallstabor borde ta en titt förbi det där huset ;) Superhäftigt! Går inte att missa ;) Gräs på taket!

Sen for vi  till Lundås och gick en promenad runt hagarna där.

Så nu är det förståligt att jag är totalt skittrött! och kommer sova underbart gott inatt för att sen jobba imorrn ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback