Agilityhunden

I går mrose åkte Rickard hem, inte alls kul :(
Men sen gick jag och Troja på agilityn, mycket kul :)
Det var bara vi och Eva där, vilket är kanon för hon är ju agilitytränare och ahr själv tävlat i agility- och hoppklass 3 så hon har såå många bra råd =) Så vi fick jättehjälp, fast mest jag behver hjälp, Troja kan ju endå.
Så nu har jag lite hemläxa att tänka på ;) Dels att jag ska finslipa mina vägvisningar och sen att jag ska lite på Troja för hon följer endå mig, fick massa beröm över hur underbar Troja är . man blir inte lite stolt ;)
Men hon är ju kanon, min lilla hund.
Sen ska vi träna in slalomen helt från grunden eftersom vi kört fast, så jag har fått 3 små steg av Eva att göra här hemma med hjälp av klickern och godis :) så det ska vi strax ut och öva på!

Sen  fick min kära hund skylla sig själv i går att hon har ett litet sår på nosen i dag ;)
Hon och jag tränade lite liggövningar  medans Eva och hennes vovve tränade en bit i från oss, VIPS så stack Troja till Eva i världens fart (var i och för sig bara typ 15 m mellan oss)
för då har Eva tagit upp sin godispåse fr att belöna sin hund och Troja skenar rakt dit så hon fick ett fint NEJ av lilla Daisy. Tyckte inte ett dugg synd om Troja ;) Vill hon lära sig den hårda vägen så hehe!
Sen gick hon inte nära Dailsy någe mer ;)

Jag skulle vilja hitta ett bra program som man får ladda ner där man kan rita upp agilitybanorna så ni får se..
För i går var en jäkligt rolig bana med upplopp på de sista 3 hidnrerna, jäklar sån fart Troja kan få.. :)

Den 15 mars (nästa måndag) kommer Malin Elfström till oss och hjälper oss, kul att få hit en äkta agilitystjärna hahaha
Det blir eventuellt bara Jag, ingrid och Eva , bara proffsen (och jag då hahahah)
Så det blir hårdkörning kan jag tänka!


har pluggat teori ui dag med, klarade äntligen delprovet "fordon".. nu blir det massa repetioner...

Kl 16 kommer svärmor och hämtar upp mig för vi ska kika på vår lägenhet.. haha inte sett den än xD men
bara 3 v kvar till inflyttning!


Nu ska vi ut och träna slalomen.
Första steget är att titta på första pinnen.. börja smått ger stort ;)

Kommentarer
nizze säger:

finns paint i din data gratis! ;)

2010-03-08 | 19:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback