Tom kalender

I dag är min kalender helt tom? skumt. börjar blir van med att dagens måsten står där i ;)
men icke! En ledig dag från mig själv nästan!
Så dagen tänker jag motionera tjockkorven, tänker nämligen försöka mig på det livsfarliga= cykla med Troja!
Till saken hör att jag är en mycket dålig cyklist. Men  någonstans måste man ju börja.
Så jag ska skotta fram en cykel ur förrådet, gå till en raksträcka utan trafik och med bar mark , sen får vi se hur det går xD
Motioneras måste hon, hon är pinsamt tjock faktiskt.. Jag har ju inte hunnit med någon direkt långpromenad på ett tag, så förutom agilityn så har det inte blivit så mycket kondisträning.
Så i gårkväll så tog vi en powerwalk genom centrum, ner på kanalrakan, vidare där banvallen tog slut, upp på industrivägen, ner vid dammluckorna, runt stallet till tempo och så lillabron hem.
Troja gick ungefär 30 m bakom mig, då förstod jag att här krävs lite mer träning framöver ;)
Helt otroligt att hon klarar agilitypassen, men det är väl bara för att det är så jäkla kul!
Så nu blir det lite mindre foder och lite mer motion ;)

Tänkte nästan knäppa ett kort på henne.. men det är lite pinsamt haha
Men kanska, kanske gör det sen.. räcker väl att säga att hunden inte har minsta midja ens ;)

Kommentarer
Madelen säger:

Jaha du matar henne med kärlek ;) .

2010-03-18 | 20:29:40
Bloggadress: http://k9kiwi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback