Bland tomtar & troll

I dag var det 4Hgården som gällde. åter igen vill jag ha en bil. iallafall på torsdagar.
För det skulle ta mig bara några minuter att åka härifrån till stora skuggan, men nu måste jag in till T-cantralen och byta för att åka ut till Odenplan och hoppa på en buss där.. men men..
Hade iaf en trevlig om än kall dag där!
Började dagen med att ta ut får, sen fick eleverna leda envisa getter. jag tycker getter är det charmigaste djur som finns! Fast en sak som är lite äcklig är bockarna... nu när dom ska para sig så totalt STINKER dom.. dom luktar någe fruktansvärt.. men det tycker visst honorna om, knasiga djur det där!
Sen mocka åt djuren, pyssla om kaniner, mata och hämta in grisar. Ja, fullt upp alltså!

dagen avslutades med att karda ull, jag tyckte nästan det var roligare än eleverna och fick till en liten "vätte".. eller ja, den har en liten näsa och en stor hatt.. men det är en vätte :P

 

 

Nu har jag faktiskt sovit en timma, så himla skönt när man för en gång skull somnar mitt på dagen, guld värt!

I morgon ska jag färga håret efter jobbet, ja klippa också förstås. Får se hur det blir! är ju en frisörskola hehe!

efter det ska jag & ricke ut och äta och fira årsdagen men innan eller efter måste vi även fixa bilskrället som fortfarande står här med punka på både däcket och reservdäcken.. blä.

 

 

hejhej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback