Long day but a good one!

I dag var eleverna lediga för vi hade studie-/planeringsdag nere i Norsborg.. En lång väg att åka Jag frös som bara den i morse när jag satt och väntade på bussen i Hallunda som skulle ta mig sista biten fram till skolan.
Dumt nog hade vi bestämt oss för att ha våra fina arbetsjackor på oss.. egentligen tunna vår/höst-jackor. Så jag frös.

Dagen visade sig vara värd varenda resa, vår skola (eller skolor!) är så himla bra!
I dag var det Egoboost på shemat bl.a.
Började med svåra uppifter, Åsa (vår rektor) berättade en historia där 3 grekiska gudar var inblandade.
Sen hade vi 1 min i var att leva oss in i en av personerna och skriva ner vad vi kände.
Uppvärmingen var det.
Sen skulle vi skriva ner ord som beskrev våra kollegor. Jobbigt för dom som arbetar för Norsborg skola, dom är 8 stycken, vi är bara 3 :D
Så jag skulle beskriva vad jag tyckte Malin & Sofia var bra på/var. 1 ord men max 3. och sen berätta om det.
Snacka om egoboost man fick, blev så mycket att jag glömde bort hur DOM beskrev MIG :D
Det är precis hur vi arbetar i våra skolor, att lyfta våra elever. gud vad jag önskar att alla skolor var så.
Hallsta skola skulle ha lite att lära av oss.. Alla har så bra inställning till elever, skönt att vi tycker lika allihop. Jag sa att jag tycker att borde tänka på att man itne har något att förlora på att Lyfta elevens självförtroende och att det var mcyket mindre viktigt att gå den normala vägen till målet. Där höll nog alla med utom 1.. Den personen är rätt "fyrkantig" av sig och tycker att det finns en "läroplan" att följa.. Visst finns det det, men målen är lättare att nå om man anpassar allt efter var person...

Sist på shemat i dag stod hygien, uäck! våra 2 biträdande personer har varit på en sån kurs eftersom vi serverar mat i skolan, och då hade det handlat mcyket om bakteritillväxt.. inte mitt favoritämne att prata om ;D

Imorrn ska jag har Hästkunskapen igen, har planerat in lite roliga grejer + arbeta vidare i böckerna.

Så kan det bli när man blir stor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback