Curry-hunden

I dag har dagen bara rullat på. Skulle egentligen ha utvecklings-/lönesamtal, så satt på FM och skrev lite på underlaget jag fick på mailen, känns seriöst att det är sånna där samtal tycker jag, för en gång skull en seriös arbetsgivare som bryr sig om hur personalen trivs ;)
Men hursom så hade det hänt olycka på vägen så Åsa(rektorn) fastnade där och kom inte förrän halv 3, så då körde vi bara vanliga tisdagsmötet. så imorrn ska jag ha mitt utv samtal istället =)
Eleverna var på sina praktikplatser i dag, så det var väldigt lugnt, fick endå mycket gjort.. jag som inte kan sitta still har fixat båda datorrummen så nu är dom fria från sladdhärvan som låg mitt över golven så man nästan alltid snubblade på dom. Sen hängt av ännu en dörr ;) (Vi har ändrat skolan upp och ner snart...hihi)
Sen städat ur alla köksskåp och möblerat om i matsalen =) Och nej, det hade faktiskt inte med lönesamtalet att göra haha, bara alldeles rastlös ;)
Ajust det! Fick även vara florist i dag, Malin hade köpt massa lösa blommor så jag fick snällt ställe mig och göra buketter och sätta i dom nyinköpta vaserna ;) Så fint vi har det nu!

Ska även ha en floristlektion som får gå under Odling, kom på den smarta iden att dom kan få testa göra små arrangemang =) Så nu ska vi köra det också, det blir kul! Så Malin som annars håller i Odlingen får en håltimma hehe, men det blir en annan vecka.

imorrn har jag Hästkunskapen, riktigt kul =) 2 timmars, har fixat lite saker som vi ska snacka om och göra då. blir nog bra =)

Troja har förresten sett helt vanvårdad ut i dag, för vid lunch så var det ju fisk i currysås(ja smakade faktiskt gott om än starkt), men hursom så när vi skulle ta bort maten så ställde Sofia den med curry på pirran för att rensa på diskbänken, Luna(Åsas hund) och Troja hade bråttom fram och Luna blir lite arg när det gäller mat...
Så Troja sprang ju efter Luna till den varpå Luna blir jättearg på Troja. Troja som vanligtvis springer iväg när någon försöker bita henne bråkade lika mycket tillbaka, dock lät det värre än det var.
Så där hoppade två gastande och bitandes hundar runt och välte allt, så curryn var överallt. inklusive över hundarna....
Så efetr att jag och Åsa försöker blockera dom från varandra utan att stoppa ner och offra våra händer, så fick vi 2 väldigt curry-dränkte hundar...
Försökte ta bort det mesta på troja men när det väl torkat så stank hon och såg så hemskt ruggig ut!
Kan ni ju tänka blickarna på tunnelbanan och tåget.....
Så nu är hon nyduschad haha..
Vilket kaos.. tokhundar ;)

Sen jag kom hem så har jag stått och lagat en dubbel dos pannbiffar, stekt och kokat potatis och gjort sås =)
Så nu väntar soffan snart !

Rickard har jobbat ännu en dag dubbelt.. först kurs sen eftermiddag, så han ser jag inte förrän jag vaknar imorgon bitti, sen åker han för ett eftermiddagsskift innan jag kommer hem, så snacka om att byta av varandra denna vecka =)


Godnatt!

Kent: jaa lite haha, vi satt där och åt så kom han som ägde fram och frågade om det var OK att han la bilden på deras hemsida, så snällt iaf att han frågade :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback