Massa djur

I morse måste jag varit helt borta i bollen..
Jag åker ju 2 stationer med tunnelbanan. Ropsten-Gärdet-Karlaplan.
Och så satt jag där i mina egna tankar, tåget stannade och jag hoppade av. började gå mot rulltrappan och så stannade jag till.. Hmm, så här ser det inte ut vid Karlaplan... Så jag kollar upp på skylten : GÄRDET
Smart. jävligt smart..
Så det var bara att fråga en kille om vart jag skulle gå upp för att komma bort till ladugårsgärdet. För därifrån hittar jag ju till jobbet.
Så jag fick gå över det imorse, tog endå bara 10 min så det var ju lugnt :)
men endå... hur koko får man bli..

Dagen på Skansen var jättebra! hade ju guidad tur i Skansen-akvariet i dag, fick se massa roliga djur. Det är ju den sortens djur som intresserar mig mest.
massa vackra ormar, krokodiler,ÖDLOR, apor, papegojor, sköldpaddor,grodor,spindlar och en massa till!
Var hur kul som helst!
Knäppte en del kort men precis som med mina vargbilder så är de allra flesta jättesuddiga :( behöver verkligen en kamera.. mobilkamera blir ju bara suddigt.. men men.. Laddar väl upp dom som blev OK.


Surikater! (Kolla minen på han längst bort!)


Anakondor!





Till mamma: En fin groda med stora ögon :D




Min julklapp ;) nej men dom är så himla fina. den här var MEGAstor.




krokodilen har munnen öppen när han behöver kyla ner sig, stänger han den dör han av överhettning!



Pilgiftsgroda-väldigt vacker




Firrar



En av alla deras många sorter spindlar.. Såg min "favorit"spindel också-Goliathfågelspindeln, men han visade bara rumpan.



Apor som lindar svansarna runt varandra tycker om varandra typ som när vi håller handen =)



Nu ska jag dammsuga!

Kommentarer
mamma säger:

dom där grodorna vill jag ha.

2010-10-21 | 22:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback