Paddlingturen 5-6/8-2011

Det här var något riktigt, riktigt roligt!

I fredags blev vi avsläppta i Vällen , där packade vi våra saker i dom vattentäta säckar vi fått och sen sjösatte vi båtarna och drog i väg.
Att paddla i själva sjön gick lätt men det var svårare att hitta den igenväxta mynningen till Kolarmoraån, men även det lyckades vi med!
Kolarmoraån var jättemysigt, allt var stilla och det känndes väldigt mycket som "amazonas" ett riktigt mangroveträsk alltså.
Vi såg flera ställen i vassen där djur gått ner ör att dricka vatten , jag antar att det är vildsvin.
4 timmar eter sjösättningen kl 11 så paddlade vi ut från ån i Aspdalssjön, här gjorde vi ett snabbt stopp på ett ställe för att sen paddla en liten bit till där vi beslutade att slå läger.

Det syntes gammal avföring från björn och älg, men vi var ju 5 man, så det var inte så farligt..
Vi käkade lunch(tidig middag) och sen spenderade vi resten av kvällen till att fixa iordning allt vi hade med oss, slå upp tält och fiska :D
Jag fick massvis av små abborrar och 2 feta mörtar.. ingen lycka alltså..

Sent på kvällen var det dags för den riktiga middagen-flintastek. Saken var bara den att när vi väl var klara så var det kolsvart ut(ja, vi vet att det är grillförbud men det var en grillanordning där).
Hursom så käkade jag fort och sen skyndade vi till vårat tält för att gömma oss från odjuren som jag tycktes både se och höra lite överallt.. Mörker är inget för mig....
Vårat tält var förresten supermysigt! Vi hade det ordentligt med uppblåsta madrasser och mysiga sovsäckar, sen en Troja i fotändan såklart!
Trots vår "vakthund" låg jag med hjärtat i halsgropen, för jag hörde knak lite här och var.. lite mysigt att ligga och lyssna efter djur men endå läskigt =))
Sen sov vi så djup och skönt att vi inte ens vaknade på morgonen av varken klockan eller killarna som begav sig ut och fiskade med kanoterna!

Hemfärden påbörjades kl 12 och efter två timmars paddlande i igengrodda åar och småsjöar så var vi framme, vi höll nästan på att fastna bland näckrosorna men vi klarade oss =)


Troja var jätteduktig under hela turen, hon satt snällt i kanoten och emellanåt la hon sig och sov. Hon hade inte heller några problem att koppla av och sova i tält =)

Det här är något som vi måste göra om igen!!



Förresten- Världens bästa hund fyller 3 år  i dag! HIPP HIPP HURRA för vackraste lilla Troja!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback