Kelpieort?

Lidingö borde heta kelpieön, eller inte för att jag faktiskt sett någon kelpie där men varje dag är det någon som frågar mig "-är det där en kelpie?"
Väldigt snopet då jag ser kelpie mer som en hund man har "på landet", oftast är det lite äldre tanter och farbrödrer som frågar, kul :)
Men som vanligt säger dom att dom bara sett bruna, så min svarta pärla sticker ut lite =)

I går hade jag en sån där dag när jag bara skrattade åt Troja hela dagen.
Först på vägen till jobbet skuttade hon på bakbenen hela valhallavägen för att fånga snöflingor, sen är hon ju väldigt charmerande när man åker Lidingöbanan/Tunnelbanan med henne då hon är kolugn tills någon hälsar på henne, då röjer hon, och i går var det en tant med en påse köttbullar som gjorde "misstaget" att hälsa på henne ;) Troja var ganska beredd på att följa med kvinnan/tanten hem ;) Hon är lätt att kidnappa den där...

Sen så hjälpte hon till här på jobbet cockså. eleverna var ju på sina praktikplatser och vi fick en leverans med fotöljer(igen?!). Då hjälpte hon till att riva bort plast och sen ta kartingbitarna och lägga dom i en hög lite längre bort, hur nöjd som helst med sin uppgift!

Sen på vägen hem så fick hon gå med mig i koppel, dvs att jag höll i haspen och hon i kopplet, hon ville springa så hon tog och sköt iväg som en kanon och så hade vi dragkamp i kopplet medans vi joggade upp för backen hemma.. jag var totalt slut och svettig kan jag säga..

Så Troja var full med bus igår, riktigt överladdad ;p

Sen håller jag på och över in Höger och Vänster också, går bra. hon är ju vallhund så då sitter det väl där inne någonstans!



Nu ska ag börja arbeta. kaos i trafiken precis som ig år fast då var det fr mig som det tog en timma för att komma till jobbet, i dag är det Sofia så jag får nog sätta igång engelskan i dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback