Prata för att andas?

I dag satt vi och pratade goja som vanligt vid lunch och vi pratade en del om hur människor pratar. vi har ju vår kollega från Schweiz, som jag tycker väldigt mycket om, men som dessvärre ska sluta i maj :( så  ska vi ju få en ny lärare på skolan som pratar en väldans "iiiiiiiiiiiiiiiii-dialekt" (hahah). så kom vi in på hur jag och Snigel egentligen pratar.
Hon från Schwez har bott i sverige lite över året och vågade i dag berätta att hon hade blivit helt ställd när hon pratade med mig första gången, jag pratar tydligen väldigt, väldigt snabbt och att det hade varit första gången på väldigt länge som hon inte att fattat ett daugg av vad en svenne sa haha
Då påminndes jag om när jag var liten och fick höra "Du måste inte pratad för att andas" hahaha..
så det stämmer nog. jag pratar mycket och fort.
Stackars mina elever ;)
Jag är speedad dygnet runt tror jag, för både i skola och hemma så springer/joggar jag mella rummen.
jag måste nog lära mig av Snigel, att hålla ett litet långsammare tempo ;) hon är den människa jag ska hålla mig runt, för hon är precis som jag, väldigt lika , bara att hon är lite lugnare. ett vanligt fenomen är att vi råkat handla samma kläder, råka ha dom på samma dag. bara att hon har plagget i vitt och jag svart eller grått.. kanske säger en del hahahaha...


Nu blir det Tv, sen slappar helg ;)

Ha en bra helg!




Kommentarer
nizze säger:

hmmm undrar vem som sa det??? hahahahaha

2011-02-21 | 20:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback