Vilken j*vla dag..

Min morgon började åt skogen..
Skulle ju ner till Norsborg på Livräddningskurs + medarbetemöte om nya skollagen m.m
Åkte härifrån vid 8, spang ifrån anteckningsblock.
Lidingöbanan var försenad så jag missade Tunnelbanan till norsborg, så tog Sätra-tåget så länge och hoppade av i Östermalmstorg då jag trodde Norsborgståget skulle gå var 5:e min, men icke.. bara tåg till liljeholmen och Sätra..
Åkte mot Liljeholmen och hoppade av vid Mariatorget för då skulle äntligen Norsborget gå om 3 min..
Skumma tidtabeller, men äntligen på rätt tåg..
Hoppade av i Hallunda som vanligt för att ta bussen sista biten, men missade den på minuten.
Så tänkte jag att "det tar 4 min med buss så MAX 15 min att gå..." för nästa buss gick inte förrän 30min..(är ju i buschen det där..)
Men det tog mig 30 min att gå.. ont i huvudet som bara den och tung snö att gå ut.. modd liksom..
Lagom glad när jag kom fram..
Mobilen hade inge batteri så kunde ju itne ringa efter stjuss..
Men kaffe och 2 alvedon senare så kunde jag delta i kursen, som var lärorik och bra.
Sen möte och 16.15 liftade jag och Sofia till Telefonplan..
Så var väl hemma strax efter 17 eller nått då Rickard var snäll och hämtade mig i Ropsten..
Så en lång och jobbig dag..
Imorrn är en längre dag då vi har en grej i skolan till 17.30.
Sånt är livet om man vill ha lov ;))
Så på Fredag går jag på 1 veckas förkänat ledighet! Men fasen så fort veckorna går.. känns som vi just började igen efter jul..

Vi kommer ev. att åka till Hallsta under helgen, lämna hund, hämta målarlåda, hämta snus och sånt. men det är inte bestämt än. så jag hör av mig om det =)



Har för övrigt lärt Troja att hoppa upp på min rygg i dag, hon var över speedad då ho varit hemma hela dagen och även om min kropp skrek att jag skulle lägga mig och sova så körde vi lite targetträning, lite apport, ligg under gång och ryggklättring hahaha.. så min rygg är gaaanska sönderriven då Troja trodde hon skulle krafsa på mig...
Roligt såg det nog ut men upp kom hon ;)


Nu ska jag nog försöka få i mig lite mat sen känns det som en tidig sömn skulle sitta på plats..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback