Vilken eftermiddag...

HUA... denna eftermiddag blev allt annat än som den var tänkt..
Började runt 15-tiden att röra oss ut på ärenden.
Först till Audi i Danderyd för att köpa nån kåpa, sedan vidare till Solna polisen för att fixa pass.
KÖER, jag fullkomligt avskyr dessa köer.. Men endå gick det någorlunda snabbt(är typ 1-2 mil och detta tog över timman..)
Väl framme vid Solnas svar på Farbror Blå så tog vi en kölapp: Nr 288, Just då var det 242.
Vi väntade och väntade och väntade yttligare utan att något egentligen hände... EN enda kassa var öppen för Pass-ärenden....
45 jäkla nummer... Efter 30 min hade 2 stycken blivt servade så då tänkte vi att vi kunde passa på att gå och äta...
Käkade och begav oss tillbaka för att snabbt räkna ut att det servas ungefär 10 pers per timma...
Så då tänkte vi passa på att göra nästa ärende: Lämna saker till Carina i Hallonbergen, skulle egentligen ta max 15 min med bil men det var KÖER-förbannade köer... så det tog oss nästan 2 timmar fram och tillbaka till henne.
Precis när vi kommer tillbaka blir det vår tur- kan ni fatta vilken jäkla tur?!!! Så sura vi hade blivit fall vi missat den!

Vi ser totalt sluta ut på korten båda två... jag ser väldigt kriminell ut då jag har en svart/vit-randig tröja-hahaha
plus att jag är så sjukt trött så jag har riktigt sånna där påsar undder ögonen också ;) Tur att det inte är många som ska se på det ;)

Det positiva är att vi har bokat vår resa!
Det blir 1 vecka i turkiet! :D Ska bli galet kul! Hotellet ligger 50 meter från stranden !
Ti 28 juni 17:40
On 6 juli 2:35
Så ni vet :)

Sen så glömde vi vår bil uppe på 4-timmars parkeringen i går kväll och vi hade (kors-i-taket) inga böter!
Så ibland har man flyt trots att det inte känns så!!


Nu har jag varit ute med Troja för kvällen, hon hade verkligen saknat oss medan vi satt i köer för hon var helt galen när vi kom hem och ännu galnare på promenaden- tokhund!
Hon fick leta pinnar i diket och träna ligg under gång för att bli lite lugnare ;)
Sen berättade jag för henne vart hon ska ha sin veckas semester och då såg hon faktiskt lite gladare ut endå =)


Godnatt!




min första riktigt sol-semester!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback