Modigt

Det knackade på dörren och där var en tjej som frågade om jag skulle starta dagiset och fall hon kunde få sommarjobb . Jag förklarade att jag inte ens vet fall vi kommer ha några kunder och att vi nog inte kommer ha råd att ta in någon första året . Men hon fick lämna sitt nummer och sen pratade vi hundar .

Hon berättade att hon gick i högstadiet och precis haft en veckas praktik på ett hunddagis i Solna och att hon hade 2 hundar hon rastade på sina lediga dagar. Driftig :) en hund hon rastade förut var mopeden Konrad ! Kommer ni ihåg tanten som besökte mig och försökte smöra till sig att jag skulle ta hand om hennes mops i höstas!? Sjukt söt. Men tyvärr är han död nu.. Mopsar är ju galet sönderavlade med bl.a. Trånga luftrör. Konrad hade fått en infektion i ögat(pluppÖgon-problem) och han dog under narkosen .. Tråkigt...

Tyckte iaf att tjejen var grymt modig som vågade gå och fråga och presentera sig och så!

Nu är Oliver nybadad och vi kollar på hockey! Ricke är på plats och vi får nöja oss som soff-supportrar! :)
Han hade köpt en tröja till han!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback