Smart

Mitt lönekontor är typ lika intelligent som min chef.

Läste i förra nummret av kommunala arbetaren att man har rätt till föräldrarillägg från arbetsgivaren, i mitt fall där vi har Almegas friskoleavtal så stod det att jag hade rätt till 10% av daglönen i 2-4 månader, inga stora pengar alltså men rätt ska ju vara rätt.

Hon på lönekontoret hade hört om det och bläddrade i deras avtal och tillslut hittade
Hon det och så säger hon" ja jag ser det här också men det är ingenting vi gjort
Förut "
Då var jag tvungen att påpeka att avtal är till för att följas och då har dom gjort fel tidigare . Så ny skulle hon ringa nån gubbe och så får jag snällt vänta och se fall det dyker upp
Nån utbetalningslapp ;)
Rätt ska vara rätt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback