Tålamod

Jag är glad att Oliver byggt upp mitt tålamod, bättre än jag visste.
Har passat på att träna inför nästa natt när jag ska klara mig helt själv med läggningen + att vi gärna får komma i säng i tid eftersom det är dagis på tisdag..
Hursomhelst så var Oliver jättetrött vid 19, fick välling och höll på att somna i soffan, men jag tog med båda upp.
I vanliga fall har jag haft turen att nån somnat redan eller att Ricke tagit Alice. Men nu tänkte jag göra ett försök.
Låg och matade Alice med ena handen medan hon låg på den, Oliver låg på vänster arm men började sedan slåss och sparka mot Alice så då fick han titta på film på mobilen, funkade från och till, han hade svårt att komma till ro och kollade till Alice lite då och då, sen när hon ätit hälften så verkade hon nöjd och att ha en unge på var arm blev lite svårt när Oliver visade hur långa ben han hade. Så jag la Alice i sängen med min tröja och nappen i, hon verkade somna, la mig i sängen med Oliver men han var så övertrött så han skulle bara hoppa runt i sängen och leka pajas och testa mitt tålamod 100gånger om. Sen fick jag han och lägga sig men då började Alice... Så där höll det på i två timmar sen fick jag ringa Ricke som fick ta Alice. Så tog det typ 5 min tills Oliver kommit i ro och sen somnade han direkt.

Så HUR GÖR MAN MED TVÅ??!!! Allvarligt jag är helt svettig!
Kan ju inte sitta nere tills Oliver somnat i soffan för han är ju så tung och ikväll hade det endå inte funkat för Han verkade inte kunna komma till roa när Alice var vaken. Alternativ två är ju att mata Alice, byta till torr blöja och sen låta henne vara kvar där nere till jag lagt Oliver, men det känns ju jättehemskt :/

Nä nu får jag gå ner och hämta upp nästa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback