Ingen rast ingen ro :)

Jobbet gick så bra i dag, var ensam mellan 13-15 och då är det ju fika så jag passade på att baka apelsinmuffins! Var uppskattat! Tänk om man vore sp duktig hemma :)

Sen hämta Oliver som satt i gallonbyxor i geggamojjan, alltså blev han väldigt sur när jag klädde av han ich satte på skorna, fast innan skorna hann på så slet han sig och kasta sig i sandlådan, grät blandat med skratt och kröp fort,fort,fort bort från alla vuxna dom försöka fånga honom!
15 min senare satt vi i bilen ;)

Väl hemma blev det ingen rast och ro.. Kim och Rickard fortsatte med taket och rastlösa pappa stod och grävde i vedboden!
Så var bara att hoppa ut bilen och börja tömma vedboden för att sen kasta in alla små plankbitar vi sågat upp, så får jag jag stapla det en annan dag! Sen tömde vi poolen och den var så äcklig och slemmig av all pollen och sattyg.. Imorrn ska jag försöka skura den och fylla på igen.
Sen busade vi massor med en lite skitzofren grabb, ena sekunden sprang han skrattandes omkring på gräsmattan ich rätt som det var ställde han sig och "grät" lite trött var han ;)

Sen somnade han på soffan strax efter 18, alldeles för tidigt men jag fick en chans att röja lite, efter att ha störtregnat in i köket i natt så gick det åt både bunkar och handdukar, tur att Rickard var vaken och spelade så han märkte.. Såg ut som ett slagfält när jag vaknade...
Men eftersom Oliver sover har jag hunnit massor! 2 maskiner tvätt av handdukar, vikit in massa, massa tvätt i garderoberna, diskat bunkar och laddat diskmaskinen och röjt undan det värsta. Även hunnit silvertejpa Olivera lilla tält som rasat totalt - men nu står det upp igen(för ett litet tag)

Nåja, nu måste jag väcka Oliver, eller iallafall bära han till sängen så kan han sova för natten, fast vore bra att få i han välling, men men, blir
Det tidigt imorrn så får det bli så :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback