Vilken dah

bilder funkar fortfarande inte att ladda upp genom mobilen :(

men till rubriken, vilken dag. ..
började med att jag halkade i trappan bärande på Oliver, som tur är hamnar jag först åkandes på sidsn/rumpan innan jag tappar Oliver så han glider bara ner 2 steg på rumpan men han blev nog öm om baken och väldigt rädd.. tur inte huvudet kom först eller att det var lilla Alice.. jävla trappa..
den i väg med honom till dagis, gick bra.
sen har jag och mormor sorterat barnkläder. inte så några Heller.
ska göra oss klara för att röra oss till skärsta så ringer pappa och vill ha kaffe, sa att vi var på väg att röra oss men han tyckte att vi skulle dricka kaffe snabbt endå. . okej okej..
han har ju alltid turbo så sen kom vi i väg till mormor, så skulle jag hämta oliver själv men så ringde morfar och ville rymma från sjukhuset hihi, så då hade dom lagat morfar, som jag så fint beskrev det för Oliver. så vi åkte allihop till dagis plus Marie. så känns som vi åkt som en jojo :)
väl avsläppta henna så kollade inte Oliver på TV förrän 16! kors i taket, men han busade med Troja som är alldeles för snäll många gånger.. fick gå och bryta emellanåt för han är lite hårdhänt. . typ när han sprang i fatt henne och drog henne baklänges i svansen utan att stackars bönan sa ett pip. .. men sen så vattnade vi blommor 8ch fixade och donade och så var det dags för middag....
Fläakpannkaka, Alice åt hon med! Så duktig! mosade det mjukaste i pannkakan och så lite sylt så gick det så bra! Oliver bråkade som alltid när han varit på dagis, enda som gick så var det när jag tog en bit med fingrarna och doppade i sylt och sen skulle man låtsas att man blev biten i fingrarna. . ja ni förstår. . spex unge! och Alice garvade med oss också så jag tänkte att om någon skulle se oss hålla på så skulle dom nog kalla oss för familjen knas eller nått..
sen kommer nästa underbara händelse. .. Oliver klättrar upp på bordet så jag säger till honom då tallrickarna var där han tänkte sätta benrn;
-Nej Hoppa ner innan du trillar n. .....
kabonk så låg Oliver med huvudet först nere i golvet gallskrek. .. stackarn... men som mamma sa, då är han frisk nu då!
busfrö. .. han är ju expert på att göra sig illa.. orädd som han kan vara.. Alice blir lugnare hoppas jag!
Sen ville han se på TV så blev han glad igen.
Jag slängde i en maskin tvätt och sen satt vi framför TVn ett tag. vilka fyrkantiga ögon vi kommer ha..

Lagom när Alice börjar bli trött och jag ska göra iordning henne så ser jag att toagolvet är ett hav! jag hade slangen i toan men den måste vridit sig.. fixar slangen och hastar med att ta bort vattnet eftersom barnen börjar bli trötta. men då vill Oliver bada haha, ja okej då får ni bada båda Två! Medan jag står med en badhatandes bebis i handfatet så tycker jag att det plaskar lite väl under foppatofflorna igen... nej men.... inte fel på placeringen av slangen i toan, men däremot så har kopplingarna hoppat ur varandra.. eller skarven eller vad det heter... så medan det forsar ut illaluktande vatten så försöket jag trycka ihop dom fort som attans! sen var det bara att börja om med golvet... som tur var så var barnen tålmodiga! sen ledsnade Alice lite på slutet men hon fick vara sur medan jag tog upp Oliver och borstade tänderna. sen upp med Alice och ner för att göra iordning Oliver. sen skyndade vi upp till en sur Alice igen, varför har hon slutat somnat så där bra som hon gjort några veckor! Men Oliver drack sin välling och fann sig med att jag satt och höll Alice i sängen, annars brukar det ju vara olivers mystid, så hoppas hon lär sig somna där igen. Så somnade Oliver och Alice försökte ta hans napp! såg så roligt ut. Så fick hon en själv att leka med men hon ska ju bara bita på den och inte snutta. men nu sover även hon medan jag skrev detta långa inlägg! så nu ska hon få hoppa ner i sängen!

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback